اعلام خبر درگذشت درویش گنابادی زندانی در بیمارستان

«بهنام محجوبی فوت کرده بود، اما دستور داده‌اند تا سه روز دستگاه‌ها به صورت نمایشی به او وصل باشد»

بهنام محجوبی از دراویش گنابادی زندانی در ایران، در سه‌شنبه ۲۸ بهمن سه‌روز پس از انتقالش به بیمارستان لقمان تهران درگذشت - عکس از شبکه‌های اجتماعی

یکی از دراویش گنابادی و از نزدیکان بهنام محجوبی، درویش زندانی، خبر داده است که آقای محجوبی، امروز در بیمارستان لقمان تهران درگذشت. بهنام محجوبی از چندروز پیش در بخش مراقبت‌های ويژه بیمارستان لقمان بستری بود. 

ابراهیم الله‌بخشی، در حساب کابری خود در توییتر نوشت که پیکر بهنام محجوبی را با هواپیما به کرمان منتقل کرده‌اند. او روز یکشنبه خبر داده بود که هوشیاری بهنام محجوبی پایین آمده است و تنفس ندارد، در حالی که مسئولان بیمارستان می‌گویند آقای محجوبی رو به بهبود است. 

هفته گذشته ابراهیم الله‌بخشی در توییتر خود نوشته بود که منابع موثقی در بیمارستان لقمان به او خبر داده‌اند که آقای محجوبی درگذشته است. این درویش گنابادی، در نقل‌قولی غیررسمی از مسئولان بیمارستان، گفت: «بهنام محجوبی فوت کرده، اما دستور داده‌اند تا سه روز دستگاه‌ها به صورت نمایشی به او وصل باشد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهنام محجوبی در بهمن‌‌ماه سال ۹۶ در تجمع  دراویش گنابادی در گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران، در اعتراض به محدودیت‌های ایجادشده برای نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، شرکت کرده بود که بازداشت شد. آن تجمع  به زدوخورد و بازداشت تعداد زیادی از دراویش انجامید. بهنام محجوبی که در آن جریان بازداشت شده بود، در دادگاه به دو سال زندان محکوم شد و از خردادماه سال ۹۹ درحال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین بود. در دوران زندان، او را مدتی به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران منتقل و در آن‌جا بستری کرده بودند، و او بعدتر از شرایط بسیار بد آن‌جا خبر داده بود.

بهنام محجوبی روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در پی مسمومیت دارویی، از زندان اوین به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد. دوشنبه شب پزشکان معالج به مادر و بستگان آقای محجوبی گفته بود‌ند که سطح هوشیاری او پایین آمده و به زیر ۳ رسیده است و تنها با دستگاه قادر به تنفس است. بتول حسینی، مادر بهنام محجوبی، نیمه‌شب دوشنبه با انتشار ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی از مقابل بیمارستان لقمان تهران، خبر داد که با وجود درخواست‌ها و پی‌گیری‌ها، اجازه ملاقات او با فرزندش در بیمارستان داده نشده است.  

بنا به گفته‌ کادر درمان بیمارستان لقمان، قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها بهنام محجوبی را «ممنوع‌الملاقات» اعلام کرده بودند.