موش‌گیر کلّ بریتانیا دهمین سال خدمتش را جشن گرفت

لری برای مبارزه با یک گله موش، از پناهگاهی در لندن به مقر نخست وزیری آورده شد

لری، گربه ساکن خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ لندن، بیشتر از برخی نخست‌وزیر‌ها در سمت خود باقی مانده، و این هفته، دهمین سال خدمتش را به عنوان موش‌گیر کلّ بریتانیا، جشن گرفت.

این گربه گل‌باقالی در آن زمان از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر وقت، به مقر نخست وزیر آورده شد تا با یک گله موش مبارزه کند.

او پیشتر گربه‌ای ولگرد بود و در پناهگاه سگ و گربه «بترسی» لندن زندگی می‌کرد. با ورودش به خانه شماره ۱۰، عنوان موش‌گیر کل کابینه را به او دادند.

از سال ۱۹۹۷ که گربه دیگری به نام هامفری بازنشسته‌شد، لری تنها گربه‌ای بود که عهده‌دار این سمت شد و با وفاداری به سه نخست‌وزیر خدمت کرد – دیوید کامرون، ترزا می، و بوریس جانسون.

لیندسی کوئینلان، رئیس بخش نگهداری گربه‌ها در پناهگاه بترسی، گفت: «لری در طول مدتی که در خانه شماره ۱۰ اقامت داشته نه تنها سفیری عالی برای بترسی بوده، بلکه به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نشان داده که گربه‌هایی که نجات داده می‌شوند چقدر محشرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته یو‌اس‌ای تودی، لری با چندین تن از سران کشورها دیدار کرده است. او که معمولا به انسان‌ها بی‌اعتناست، علاقه خاصی به باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، پیدا کرد.  در سال ۲۰۱۹ که  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، از لندن دیدار می‌کرد، چرت کوتاهی زیر خودرو آقای ترامپ زد.

لری در طول اقامتش در مقر نخست وزیری گه‌گاه با گربه‌های همسایه هم گردگیری کرده‌است،‌ به‌خصوص با پالمرستون، موش‌گیر کل وزارت خارجه، که مدتی است بازنشسته شده.

لری شاید معروف‌ترین گربه دنیا باشد و در دوران رسانه‌های اجتماعی، طرفداران بیشماری هم در این شبکه‌ها دست و پا کرده است.

بیشتر از زندگی