هواپیمای مسافربری در آمریکا پس از آتش گرفتن موتور سالم بر زمین نشست

پس از آتش گرفتن موتور هواپیما، قطعاتی از بدنه آن جدا شد و در محدوده پرواز بر زمین سقوط کرد

یک هواپیمای مسافربری در مسیر پرواز به هونولولو، پس از آن‌که یک موتور خود را از دست داد و قطعات جداشده از بدنه‌اش در نزدیکی مبدا بر زمین سقوط کرد، در فرودگاه بین‌المللی دنور به سلامت فرود آمد.

مسئولان فرودگاه بین‌المللی دنور به سی‌ان‌ان گفتند که پرواز شماره ۳۲۸ هواپیمایی یونایتد، روز شنبه از فرودگاه برخاست، اما پس از بروز مشکل در موتور، مجبور به بازگشت شد. خلبان این پرواز توانست هواپیما را به سلامت به فرودگاه بازگرداند و بر زمین فرود آید.

یک سخنگوی پلیس برومفیلد، در نشست خبری روز شنبه تایید کرد که هیچ گزارشی مبنی‌بر صدمات و خسارت‌های احتمالی ناشی از فروریختن قطعات هواپیما بر زمین مخابره نشده است. او گفت:‌ «از دیدن محدوده‌ای که قطعات هواپیما آنجا بر زمین فروریخته‌است، شوکه شدم… این واقعیت که هیچ گزارشی مبنی‌بر آسیب و جراحت دریافت نکرده‌ایم، حیرت‌آور است. فوق‌العاده است.»

پلیس برومفیلد در توییتی نوشته است:‌ این عکس در نزدیکی خیابان سیزدهم و الم‌وود گرفته شده است. در کامنز پارک واقع در شمال پارک بازی سگ‌ها. برنامه خبری تا ۳۰ دقیقه دیگر به این موضوع می‌پردازد. (۲۰ فوریه ۲۰۲۱)

 

پیت مانتین، گزارشگر شبکه خبری سی‌ان‌ان در توییتی نوشت:‌ «مقام‌های فرودگاه بین‌المللی دنور به ما گفتند که پرواز ۳۲۸ خطوط هوایی یونایتد که به مقصد هونولولو در حرکت بود، پس از مشکل در موتور هواپیما به فرودگاه مبدا بازگشت. مردم محلی صدای انفجار بلندی را شنیدند و این تصاویر را که به نظر می‌رسد بدنه موتور بوئینگ ۷۷۷ باشد، در حیاط خانه‌هایشان گرفته‌اند.» (۲۰ فوریه ۲۰۲۱)

 

در فایل صوتی منتشرشده از مکالمه میان برج مراقبت و خدمه پرواز خطوط هوایی یونایتد، صدای خلبان شنیده می‌شود که می‌گوید: «الان یک موتور هواپیما کاملا از کار افتاد و باید فورا به فرودگاه دنور برگردیم.»

پس از برخاستن این هواپیما در روز شنبه، ساکنان مناطق مجاور صدای بلندی را شنیدند. پلیس منطقه برومفیلد در ایالت کلرادو که در حومه شمالی دنور است، گزارش داد تماس‌هایی مبنی‌بر این‌که قطعات بزرگی از هواپیما در حیاط‌ها و زمین‌های محله‌های مجاور فرود ریخته، از ساکنان دریافت کرده‌ است.

پلیس برومفیلد چندین تصویر منتشر کرده است که نشان می‌داد قطعه‌های بزرگی از بدنه هواپیما در مقابل چندین خانه در محله‌های نورتمور و ردلیف بر زمین افتاده‌اند؛ ازجمله یکی از قطعات که به نظر می‌رسد بخش بزرگی از موتور باشد. بخشی از بدنه هواپیما نیزدر پارک کامنز بر زمین فرو افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس در توییتی نوشت:‌ «هواپیما بدون مشکل در فرودگاه بین‌المللی دنور بر زمین نشست. هنوز گزارشی درباره جراحات احتمالی دریافت نکرده‌ایم.»

یکی از ساکنان محلی عکسی از هواپیمای درحال پرواز را به اشتراک گذاشته است که به نظر می‌رسد آتش‌سوزی در موتور سمت راست هواپیما را نشان می‌دهد. سپس یکی از مسافران هواپیما ویدیویی را منتشر کرد که آسیب در موتور سمت راست را نشان می‌داد و هم‌زمان هواپیما در حال فرود اضطراری بود. در این ویدیو صدای مسافران شنیده می‌شود که با فرود بی‌خطر هواپیما، فریاد خوشحالی سر می‌دهند.

کریس وندروین در توییتی نوشته است:‌ «فوری لحظه فرود پرواز ۳۲۸ در فرودگاه بین‌المللی دنور. مسافران از خوشحالی فریاد می‌کشند. آسیب موتور سمت راست دیده می‌شود.» (۲۰ فوریه ۲۰۲۱) ویدئو: تروی لوئیز chrisvanderve@

 

تماس کی-ال، در توییتی نوشته است:‌ «تصاویر باورنکردنی هايدن اسمیت از پرواز ۳۲۸ که کمی پس از برخاستن از دنور، موتورش آتش گرفت.»(۲۰ فوریه ۲۰۲۱)  tamaskls@

 

اداره هوانوردی فدرال آمریکا پس از این سانحه، بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:‌« یک فروند بویینگ ۷۷۷-۲۰۰ متعلق به شرکت هوایی یونایتد روز شنبه پس از آن‌که کمی پس از برخاستن، موتور سمت راستش از کار افتاد، بدون مشکل و به‌سلامت به فرودگاه بین‌المللی دنور بازگشت. اداره هوانوردی فدرال از گزارش‌های مربوط به فروریختن قطعات هواپیما در زمین‌های مجاور مسیر پرواز آگاه است. مسافران در باند ۲۶-راست از هواپیما خارج و با اتوبوس به ترمینال منتقل شدند.»

این بیانیه می‌افزاید: «اداره هوانوردی فدرال آمریکا و هیأت ملی ایمنی حمل‌ونقل درباره این رویداد تحقیق خواهند کرد. هیأت ملی ایمنی حمل‌ونقل مسئول تحقیقات خواهد بود و اطلاعات تکمیلی را ارائه خواهد داد. پرواز ۳۲۸ یونایتد از فرودگاه بین‌المللی دنور عازم فرودگاه بین‌المللی دنیل اینویی در هونولولو بود که دچار سانحه شد.»

هیچ گزارشی مبنی‌بر آسیب و جراحت مسافران داخل هواپیما در حین فرود گزارش نشده است و آن‌ها مستقیما روی باند فرودگاه تخلیه شدند. مسافران سپس با اتوبوس از باند به داخل ترمینال منتقل شدند.

پلیس بلومفيلد از ساکنان منطقه خواسته تا به قطعات هواپیما که بر زمین افتاده است دست نزنند و درصورتی‌که این قطعات در نزدیکی منازلشان است، آن‌ها را جابه‌جا نکنند. پلیس در توییتی نوشت:‌ «هیأت ملی ایمنی حمل‌ونقل مایل است که تمامی قطعات جداشده برای انجام تحقیقات سر جای خود باقی بمانند.»

پلیس اکنون مشغول همکاری با هیأت ملی ایمنی حمل‌ونقل است تا مناطق فروافتادن قطعات هواپیما را طناب‌کشی کند و به ساکنانی که احتمالا متحمل خسارت شده‌اند پاسخ دهد. یک سخنگوی پلیس تایید کرد که گزارش‌هایی از وارد آمدن برخی آسیب‌ها به منازل مخابره شده است، اما آن‌ها هنوز قادر به تعیین میزان این خسارت‌ها نیستند.

© The Independent

بیشتر از جهان