اخراج یک نگهبان سابق ارتش آلمان نازی از آمریکا

فردریش کارل برگر هنگامی که در اردوگاه نوئنگامه در سال ۱۹۴۵ یک نگهبان مسلح بود در «اقدامات ایذایی مورد حمایت نازی‌ها» شرکت داشت

در حکم اخراج کارل برگر ذکر شده که در زمستان ۱۹۴۵ زندانیان مجبور بودند در شرایط ظالمانه زندگی و تا سر حد مرگ کار کنند-Jose ROMERO/US DEPARTMENT OF JUSTICE/AFP

وزارت دادگستری ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد یک نگهبان سابق ۹۵ ساله یک اردوگاه کار اجباری در دوران آلمان نازی که در ایالت تنسی زندگی می‌کرد، از کشور اخراج و به آلمان برگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه این وزارتخانه گفته شده است فردریش کارل برگر هنگامی که در اردوگاه نوئنگامه در سال ۱۹۴۵ یک نگهبان مسلح بود در «اقدامات ایذایی مورد حمایت نازی‌ها» شرکت داشت.

در اردوگاه مذکور که در نزدیکی شهر هامبورگ قرار داشت، غیرنظامیان روسی، هلندی و لهستانی، و همچنین زندانیان یهودی و مخالفان سیاسی نازی‌ها از فرانسه، ایتالیا، و دیگر کشورها نگهداری می‌شدند.

در حکم اخراج کارل برگر ذکر شده است که در زمستان ۱۹۴۵ زندانیان مجبور بودند در شرایط بسیار بد و ظالمانه زندگی و تا سر حد مرگ کار کنند. مشخص نیست مسئولان آلمانی چه برخوردی با او خواهند کرد.

بیشتر از جهان