بیل گیتس: ترامپ باید بتواند به رسانه‌های اجتماعی بازگردد

دونالد ترامپ پس از ماجرای حمله به کنگره از دسترسی به توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، و تیک‌تاک محروم شد

دونالد ترامپ از زمان محرومیت از حساب‌های خود در رسانه‌‌های اجتماعی، تعداد بسیار کمی بیانیه رسمی صادر کرده است- SAUL LOEB / AFP

بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین، گفت که حساب توییتر دونالد ترامپ باید دوباره فعال شود.

او روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با برنامه «سکواک باکس» در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: «به نظر من او د نهایت اجازه بازگشت به توییتر را خواهد داشت و باید هم بتواند برگردد.» آقای گیتس در مورد علت فراهم شدن امکان بازگشت او به رسانه‌‌های اجتماعی توضیح زیادی نداد، اما گفت احتمال می‌دهد این اتفاق بیفتد.

دونالد ترامپ پس از ماجرای حمله به گنکره از دسترسی به فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک و چندین رسانه اجتماعی کوچک‌تر محروم شد.

اندرو راس سورکین، مجری برنامه سکواک باکس، از آقای گیتس پرسید اگر او جزو اعضای هیأت نظارت فیس‌بوک بود، آیا ممنوعیت دسترسی آقای ترامپ به حساب‌های خود در رسانه‌‌های اجتماعی را برمی‌داشت؟ آقای گیتس اذعان کرد که آقای ترامپ از این رسانه‌‌های اجتماعی به روش‌هایی «تندخویانه» استفاده می‌کرد، اما گفت با این‌حال دسترسی به حساب‌های رییس ‌جمهوری پیشین را میسر می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای گیتس اضافه کرد: «این‌که بدون مدرک ادعا کنی در انتخابات تقلب شده و پیروز واقعی تو بودی عجیب و تندخویانه است، اما من شرط می‌بندم که آن‌ها راهی برای بازگرداندن او پیدا خواهند کرد.»

بیل گیتس همچنین پیش‌بینی کرد حال که آقای ترامپ دیگر روی کار نیست، ممکن است مردم به سخنان او کمتر توجه کنند. او افزود: «راستش… ممکن است مردم به حرف‌های او توجه کمتری بکنند. و این موضوع تماشایی خواهد بود.»

میزان اهمیت سخنان آقای ترامپ به‌عنوان یک شهروند عادی هنوز مشخص نیست، اما براساس نظرسنجی‌های اخیر، بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان هنوز رییس ‌جمهوری پیشین را رهبر حزب می‌دانند.

آقای ترامپ از زمان محرومیت از حساب‌های خود در رسانه‌‌های اجتماعی، تعداد بسیار کمی بیانیه رسمی صادر کرده است. او در پیامی رسمی که در نخستین روزهای پس از دوران ریاست جمهوری خود منتشر کرد، گفت که این بیانیه از «دفتر رییس ‌جمهوری پیشین» فرستاده می‌شود. این بیانیه به شکل بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی کاخ ریاست جمهوری طراحی شده بود.

رییس ‌جمهوری پیشین، روز چهارشنبه برای صحبت در مورد مرگ راش لیمبو، مجری محافظه‌کار رادیو، در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با فاکس‌نیوز پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش شرکت کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان