گزارش سازمان‌ملل از جنگی که بشر علیه طبیعت به راه انداخته است

گوترش: مدت‌هاست که ما یک جنگ بی‌رحمانه و انتحاری را علیه طبیعت به راه انداخته‌ایم

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گزارش می‌گوید بدون کمک طبیعت، ما کامیابی نخواهیم داشت-David McNew/Getty Images/AFP

سازمان ‌ملل متحد در یک گزارش جدید می‌گوید انسان‌ها با ایجاد آلودگی، از بین بردن تنوع گیاهی و جانوری و تغییر دادن شرایط آب‌و‌هوایی، در حال تخریب زمین و تبدیل آن به جایی غیرقابل سکونت هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه در گزارشی با این مقدمه نوشت، به عقیده کارشناسان سازمان ملل تغییرات بزرگ در جوامع، اقتصاد و زندگی روزمره انسان‌ها نیاز است تا از ادامه این روند جلوگیری شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخلاف گزارش‌های قبلی که تمرکز بر یک موضوع بود و از توصیه به کشورها به انجام اقدامات خاص پرهیز می‌شد، در گزارش امروز به سه بحران زیست‌محیطی اشاره و توصیه شده که چه کارهایی باید انجام داد.

سازمان ملل خواسته است کشورها در حوزه‌هایی مانند نظام مالیاتی در مورد برخی فعالیت‌ها، ارزش‌گذاری بر خروجی‌های اقتصادی، تولید انرژی، صیادی، کشاورزی و خوراک انسان‌ها، تغییراتی را در نظر بگیرند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گزارش می‌گوید بدون کمک طبیعت، ما کامیابی نخواهیم داشت و نجات پیدا نخواهیم کرد؛ «مدت‌هاست که ما یک جنگ بی‌رحمانه و انتحاری را علیه طبیعت به راه انداخته‌ایم.»

آنتونیو گوترش در ادامه می‌گوید، در نتیجه این اقدامات انسان‌ها سه بحران به هم مرتبط زیست‌محیطی در زمین به وجود آمده و به همین دلیل عنوان این گزارش ۱۶۸ صفحه‌ای «صلح با طبیعت» انتخاب شده است.