بایدن از شنیدن مداوم نام ترامپ «خسته» شده است

بایدن برای آنکه نام ترامپ را به زبان نیاورد، او را «آدم قبلی» خطاب کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا - SAUL LOEB / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می گوید که از صحبت کردن درباره ترامپ «خسته شده است» و ترامپ تنها رئیس‌جمهوری است که با او تماس نگرفته است.

او که می‌گوید دیگر حوصله صحبت کردن درباره دونالد ترامپ را ندارد، به اندسون کوپر، مجری سی‌ان‌ان، گفت که وی از زمان ورود به کاخ سفید با همه افراد پیش از خود، به استثنای آقای ترامپ، صحبت کرده است.

اما رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه این گفتگوها «خصوصی» است، از بیان جزئیات آنها خودداری کرد. بایدن در مقابل خنده تماشاگران در میلواکی گفت: «و اتفاقاً همه آنها، به جز یک استثنا، تلفن را برداشتند و با من تماس گرفتند.» خنده اندرسون کوپر میزبان برنامه به این جمله، لبخندی نیز بر صورت آقای بایدن نشاند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما رئیس‌جمهوری در جریان مراسم پرسش و پاسخ با مردم که اولین مراسم از این نوع از زمان تحلیف او در ژانویه گذشته است، چند بار نام آقای ترامپ را ذکر کرد.

وقتی آقای کوپر نظر رئیس‌جمهوری درباره تبرئه آقای ترامپ در استیضاح سنا را پرسید، آقای بایدن این‌گونه پاسخ داد: «چهار سال است که تمام اخبار درباره ترامپ است. من می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که مردم امریکا موضوع اخبار در چهار سال آینده باشند.» او گفت:«من از صحبت کردن درباره ترامپ خسته شده‌ام. کار ما با ترامپ تمام شد.»

رئیس‌جمهوری در حال صحبت كردن درباره راه‌های کمک به مشاغل کوچک بود که موضوع گفتگو را دوباره در حال انحراف به سمت ترامپ یافت و گفت:«من از صحبت کردن درباره دونالد ترامپ خسته شده‌ام. دیگر نمی‌خواهم درباره او صحبت کنم.»

وی، هنگام بحث درباره همه‌گیری و بازگشت رونق به اقتصاد، از عبارت «آدم قبلی» برای آقای ترامپ استفاده کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان