زیبایی‌های «بند امیر» در فصل زمستان نیز میزبان گردشگران است

بند امیر معروف به به بهشت استان بامیان در ۷۵ کیلومتری این شهر قرار دارد

این تفریحگاه ملی افغانستان در تمام فصل‌ها به ویژه تابستان هم میزبان گردشگران بسیاری است - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

«بند امیر» در استان بامیان افغانستان، در فصل زمستان هم مانند فصل بهار، زیبایی‌هایی دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد و هر گوشه و کنار این بند در هر دو فصل، به ویژه زمستان، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند تا به آنجا سفر کنند، عکس و فیلم بگیرند و لذت ببرند.

بند امیر از جمله پارک‌های ملی افغانستان به شمار می‌رود و سالانه میزبان هزاران بازدیدکننده داخلی و خارجی است. شهروندان این کشور، در تمام فصل‌ها برای تماشای زیبایی‌های این بند به بامیان می‌آیند و روزها را در این مکان سپری می‌کنند و لذت می‌برند. در حال حاضر هم که فصل زمستان و یخبندان است، این بند پذیرای ده‌ها مسافری است که از سراسر افغانستان به آنجا رفته‌اند. این گردشگران می‌گویند: «بدون شک بند امیر در فصل زمستان نیز زیبایی‌های طبیعی خود را برای تماشاگران، به رخ می‌کشد و هر گوشه و کنار آن، زیبا، دلپذیر و دیدنی است و انسان را وامی‌دارد تا این زیبایی‌ها را ساعت‌ها تماشا کند.»

شکیلا جاغوری، از بانوان ورزشکار افغان است که همراه با خانواده خود به بند امیر بامیان آمده است. وی در گفت‌وگو که با خبرگزاری ایندپندنت فارسی، گفت: «بند امیر یکی از بندهای دیدنی و تفریحی کشور ما به شمار می‌رود و خیلی‌ زیبا و قشنگ است. من چندین بار در فصل‌ تابستان به این مکان آمده‌ام اما امسال تصمیم گرفتیم همراه با خانواده و رفقا در زمستان نیز به اینجا بیاییم. اکنون دیدیم که زیبایی‌های زمستان بند امیر کمتر از فصل تابستان نیست. هر قسمت که رفتیم و تماشا کردیم، زیبا و قشنگ بود. آرزو دارم که بساط جنگ و بدبختی از کشور ما برچیده شود و همه شهروندان ما بتوانند بدون ترس به اینجا بیایند و لذت ببرند و با مکان‌های تفریحی و زیبایی‌های کشورشان آشنا شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوریه حسینی نیز که از کابل برای دیدن بند امیر به بامیان رفته است، گفت: «بار نخست است که من بند امیر را از نزدیک دیدم. یک مکان زیبا، دیدنی و بسیار خوشایند است. کوه‌های برفی، یخبندان و برف روی این مناطق، بند امیر را زیباتر کرده است. هر طرف که بروید و ببینید، بی‌شک لذت می‌برید. اگر عمری باقی بود، فصل تابستان نیز برای دیدن این بند خواهم آمد تا از زیبایی‌هایش لذت ببرم. من از هموطنان عزیزم دعوت می‌کنم برای دیدن این مکان زیبا بیایند و لذت ببرند و زیبایی‌هایش را به تصویر بکشند.»

اول خان همدرد، ساکن کابل است. وی که تاکنون به بند امیر سفر نکرده، می‌گوید: «من بند امیر نرفتم و از نزدیک ندیدم اما فیلم و تصویرهای زیبایش را از طریق رسانه‌ها و صفحات اجتماعی تماشا کردم.  مکان بسیار خوشایندی به نظر می‌رسد. آرزو دارم روزی بتوانم این مکان تفریحی کشورم را از نزدیک ببینم و لذت ببرم. متاسفانه ادامه جنگ و کشتار و خونریزی در افغانستان باعث شده است که ما از دیدن بهترین‌های کشور خود دور بمانیم و هر لحظه در اندیشه زنده ماندن و کسب یک لقمه نان باشیم. امید است که صلح هرچه زودتر در کشور عزیز ما برقرار شود و ما بتوانیم مانند ساکنان سایر کشورها، آزادانه در وطن خود گشت‌وگذار کنیم و از زیبایی‌هایش لذت ببریم. خداوند منان ما را زودتر به این آرزو برساند چون از جنگ و کشتار خسته شدیم و دیگر توان دیدن وضعیت بد را نداریم.»

بند امیر که به بهشت استان بامیان نیز شهره است، در ۷۵ کیلومتری این شهر قرار دارد و از جمله پارک‌های ملی افغانستان به شمار می‌رود. این بند از شش دریاچه کوچک طبیعی تشکیل شده است که آب آن در فصل تابستان چون رنگ یاقوت، سبزفام است. «بند هیبت»، زیباترین و «ذوالفقار»، بزرگترین بند بامیان به شمار می‌رود. زیبایی‌های این بند باعث شده است که سالانه شماری از گردشگران خارجی نیز به این مکان بیایند و از زیبایی‌هایش بازدید و تصویربرداری ‌کنند.

این تفریحگاه ملی افغانستان در تمام فصل‌ها به ویژه تابستان هم میزبان گردشگران بسیاری است.

افغانستان، ده‌ها مکان‌ دیدنی و تفریحی دیگر مانند بند امیر را  در خود جا داده است که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند اما جنگ، ناامنی و دوام خشونت‌ها در این کشور باعث شده است که شماری از این مکان‌های زیبا و تفریحی، بدون گردشگر باقی بمانند و زیبایی‌ها آنان به تصویر کشیده نشود.  

بیشتر از سفر