علاقه وال استریت به بیت‌کوین، ثبت رکورد ۵۰ هزار دلاری برای رمزارز

سهام بیت‌کوین تنها ۸ درصد با رسیدن به ارزش ۱ تریلیون دلاری در بازار فاصله دارد

«دارایی‌های دیجیتال، به بخشی از سرمایه‌گذاری‌های رایج و عمده تبدیل می‌شوند» - INA FASSBENDER / AFP

بعد از ابراز علاقه بانک‌های سرمایه‌گذاری وال‌استریت، بهای بیت‌کوین به حد نصاب بی‌سابقه‌ای رسید.

روز سه‌شنبه ارزش این رمزارز برای اولین بار به بالای ۵۰ هزار دلار رسید که تازه‌ترین اوج بهای آن بعد از صعودی است که موجب افزایش ده برابری ارزش آن از ماه مارس گذشته شد.

هر دو شرکت‌ جی‌پی مورگان و مورگان استنلی ظاهرا گزینه ورود به عرصه رمزارزها را در نظر گرفته‌اند و به گزارش بلومبرگ بازوی سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری مورگان استنلی اکنون بیت‌کوین را زیر نظر گرفته است.

دنیل پینتو، از روسای شرکت جی‌پی مورگان نیز گفت این شرکت چند ملیتی مستقر در نیویورک ممکن است به زودی به سایر غول‌های عرصه مالی بپیوندد و بیت‌کوین را هم به فهرست سرمایه‌گذاری‌های خود اضافه کند.

او به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: «اگر طی زمان دارایی جدیدی تولید شود که از طرف بسیاری از مدیران سرمایه و سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار بگیرد، ما هم چاره‌ای جز ورود به آن نداریم. تقاضا برای این رمزارز هنوز آن قدر بالا نیست ولی به نظرم بالاخره به آن جا خواهد رسید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آخرین صعود بیت‌کوین به معنی این است که تنها ۸ درصد با رسیدن به ارزش ۱ تریلیون دلار در بازار فاصله دارد.

این افزایش بها هم به دلیل سرمایه‌گذاران انفرادی بالا گرفته است، چراکه همه به نحوی روزافزون می‌خواهند این رمزارز را به سرمایه‌گذاری‌های خود اضافه کنند و هم به سبب سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای که از طرف شرکت‌هایی نظیر پی‌پال و مسترکارد صورت پذیرفته است.

علاقه‌مندی‌هایی هم در سایر صنایع دیده می‌شود مانند تسلا که هفته گذشته اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

سایمون پیترز، تحلیلگر تارنمای سرمایه‌گذاری آنلاین «ای‌تورو» به ایندیپندنت گفت: «بیت‌کوین طی هفته گذشته بعد از زنجیره‌ای از سرمایه‌گذاری‌های عمده از طرف شرکت‌هایی نظیر تسلا، بیش از ۲۵ درصد رشد کرده است. اقدام تسلا در هفته گذشته باعث اقداماتی مشابه از سوی سایر صنایع نیز شد که بسیاری از آن‌ها شرکت‌های پیشرو در عرصه مالی و بانکداری هستند و گفته‌اند برنامه دارند در رمزارزها نیز سرمایه‌گذاری کنند.»

در میان آن‌ها بانک «نیویورک ملون» قرار داشت که قدیمی‌ترین بانک آمریکا است و از برنامه خود برای انتقال و صدور بیت‌کوین در سال جاری خبر داد.

رومن رگلمن، مدیر اجرایی بانک نیویورک ملون در آن زمان گفت: «دارایی‌های دیجیتال در حال تبدیل به بخشی از سرمایه‌گذاری‌های رایج و عمده هستند» و این بانک درنهایت با بیت‌کوین مانند هرگونه دارایی دیگر برخورد خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد