استقبال گرم هواداران سرسخت از دونالد ترامپ

دونالد ترامپ همچنان محبوبیت خود را در ایالت فلوریدا و در سطح کشور حفظ کرده است

یکی از طرفداران در جمعیت با صدای بلند می‌گفت: «دوستت داریم ترامپ!» - JOE RAEDLE / AFP

پس از روزها که دونالد ترامپ برخلاف رفتار معمولش، خود را از انظار عمومی دور نگاه داشته بود، روز دوشنبه در حالی دیده شد که با اتوموبیل به آهستگی از کنار اجتماع طرفداران پرو پا قرصش در پالم بیچ عبور می‌کرد.

آخرین خبر؛ ترامپ در روز روسای جمهور، با اتوموبیل به آهستگی از کنار اجتماع خودجوش هوادارانش در پالم بیچ فلوریدا عبور می‌کند.

دیس کلوُز.تی وی - ۱۵ فوریه ۲۰۲۱

ویدئوی این تجمع در روز ویژه «روسای جمهور»، از شبکه تلویزیونی «رایت ساید» پخش شد. در این ویدئو اجتماع پر سر و صدای طرفداران عمدتا بدون ماسک ترامپ دیده ‌شد که با حمل پرچم آمریکا و شعارهای ترامپ در حالی که رئیس جمهور سابق از کنار آن ها عبور می‌کرد، فریاد می‌زدند: «آمریکا! آمریکا!» صدای زنی شنیده میشد که می‌گفت: «همه می دانند شما پیروز شدید!»

صدای دیگری می‌گفت: «دوستت داریم، ترامپ!»

مردی بنام «سمیر» که سازمان دهنده این اجتماع بود به یک گزارشگر گفت: « ما رئیس جمهورمان را دوست داریم. این برای ما آنقدر مهم است که به اینجا آمده و از مردی حمایت می کنیم که حقش است در کاخ سفید باشد.»

دونالد ترامپ همچنان محبوبیت خود را در ایالت فلوریدا، که بار دیگر به آن بازگشته، و در سطح کشور حفظ کرده است. او دست‌کم فعلا در خانه‌اش در مارالاگوی پالم بیچ اقامت دارد. اما همه از بازگشت آقای ترامپ خوشنود نیستند. اخیرا زنی دو بنر را که روی آن از ترامپ انتقاد شده بود بر فراز اقامتگاه او به اهتزار درآورد که روی یکی از آن‌ها نوشته شده بود: «ترامپ را محکوم و زندانی کنید».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ مجبور شده محل فرود هلی کوپتر در باشگاه مارالاگو را تخریب کند. در عین حال هیئت حقوقی پالم بیچ مشغول بررسی این مورد قانونی است که آیا آقای ترامپ می‌تواند از مارالاگو که تحت عنوان یک تاسیسات غیر شخصی ایجاد شده، به عنوان محل زندگیش استفاده کند یا نه.

آقای ترامپ که از سکوی شبکه اجتماعی توییتر حذف و در طول دادگاه استیضاح از سخنرانی خودداری کرده بود، جز بازی گاه بگاه گلف و اعلام انصراف از عضویت در صنف هنرپیشگان، خود را عمدتا از انظار دور نگاه داشته است.

معلوم نیست زمانی‌که آیا آقای ترامپ بار دیگر به گونه‌ای گسترده در عرصه ملی ظاهر شود، واکنش اعضای حزب جمهوریخواه در مقابل آن چه خواهد بود.

متحدان دونالد ترامپ به او هشدار داده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت نکند. برخی نیز از این فراتررفته و گفته‌اند او را تخطئه خواهند کرد.

روز یکشنبه، هیئت تحریریه محافظه کار نشریه «وال استریت جورنال» به حزب جمهوریخواه هشدار داد که رهبر سابق خود را اخراج کند.

آن ها در یک مقاله نوشتند: «احتمال دارد آقای ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، اما در یک انتخابات ملی دیگر پیروز نخواهد شد. کشور ریاست جمهوری ترامپ را پشت سر گذاشته است و حزب جمهوریخواه هم اگر چنین نکند، سرگردان باقی خواهد ماند.»

اما نظرخواهی‌ها حاکی از آن است که او شخصیتی بسیار محبوب در حزب جمهوریخواه است.

© The Independent