چهار مورد ابتلا به کرونا پس از دریافت دوز دوم واکسن

افراد مبتلا، دست‌کم ۱۴ روز بعد از دریافت دوز دوم واکسن کووید-۱۹ بیمار شدند

تحقیقات نشان می‌دهد که دو واکسن فایزر و مدرنا، تا ۹۴ درصد در مقابل کووید-۱۹ موثر است -JENS SCHLUETER / AFP

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از ایالت‌های آمریکا خواست تا دستورالعمل‌های مربوط به ویروس کرونا را لغو نکنند.

مقام‌های بهداشت و درمان در ایالت اورگان، درباره چهار موردی از ابتلا به ویروس کرونا تحقیق می‌کنند که در آنها فرد پس از دریافت هر دو دوز واکسن، مبتلا شده‌ است.

مقام‌های بهداشتی اورگان روز جمعه گفتند که نشانه‌های چهار فرد مبتلا، از خفیف تا متوسط است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرد:‌ «ما با شرکای خود در بخش‌های بهداشت و درمان محلی و فدرال کار می‌کنیم تا درباره منشاء این موارد ابتلا تحقیق کنیم. تحقیق درباره توالی ژنتیکی این موارد در دست انجام است و ما انتظار داریم تا هفته آینده نتایج را دریافت کنیم.»

افراد مبتلا عنوان «موارد غافلگیرکننده» را دریافت کرده‌اند، زیرا این افراد دست‌کم ۱۴ روز بعد از دریافت دوز دوم واکسن کووید-۱۹ بیمار شدند.

مسئولان بهداشتی گفته‌اند که چنین مواردی در طول همه‌گیری «غیرمنتظره» نیست. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفت:‌ «دوره‌های آزمایشات بالینی هر دو واکسن که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای موارد «غافلگیرکننده» بوده است. در این موارد، با آن که شرکت‌کنندگان مبتلا به کووید-۱۹ بودند، اما واکسن شدت بیماری‌ آنان را کاهش داد.

دو مورد از این ابتلاها در شهرستان یامهیل، و دو مورد دیگر در شهرستان لین، کشف شدند. مقام‌های محلی بهداشت و درمان اکنون در حال بررسی منشاء این موارد ابتلا هستند تا اطلاعات بیشتری را به عموم بدهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبر در حالی در اورگان اعلام شده که به گفته تلویزیون دبلیوسی‌ان‌سی در شارلوت، که شاخه‌ای از شبکه خبری ان‌بی‌سی است، یک مورد غیرمنتظره ابتلا نیز در کارولینای شمالی گزارش شده است.

مقام‌های بهداشت و درمان در این ایالت در گفت‌و‌گو با این تلویزیون گفتند که فرد مبتلا دچار نشانه‌های خفیف بیماری بوده و بر اثر ابتلا به کووید۱۹ بستری نشده است.

فایزر و مدرنا تنها دو شرکتی هستند که واکسن‌های دو مرحله‌ای آنها برای کووید-۱۹ از وزارت غذا و داروی ایالات متحده آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد که هر یک از این دو واکسن تا ۹۴ درصد در مقابل کووید-۱۹ موثر است و نشانه‌های شدیدی را که فرد ممکن است پس از گرفتن ویروس تجربه کند، کاهش می‌دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیما‌ری‌ها دستورالعمل خود را به روزرسانی‌ کرده تا اطلاع دهد، افرادی که دوره واکسیناسیون را به طور کامل طی کرده‌اند، دیگر لازم نیست در صورت قرار گرفتن در معرض فرد مبتلا به کووید-۱۹ خود را قرنطینه کنند. به طور معمول از افراد درخواست می‌شود تا در صورتی که در معرض یک فرد مبتلا قرار گیرند، خود را برای دو هفته قرنطینه کنند.

اما کسانی که دوره واکسیناسیون را به طور کامل طی کرده‌اند، یعنی دو هفته از دریافت دومین دوز واکسن‌شان گذشته، مادامی که نشانه‌های بیماری را از خود بروز نداده‌اند، دیگر لازم نیست خود را قرنطینه کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، از افرادی که واکسینه شده‌اند، خواسته‌ است تا کماکان از مقررات دیگر ایمنی مربوط به ویروس کرونا مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، و پرهیز از حضور در تجمعات بزرگ، پیروی کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان