«هیت لجر از شوخی‌های مربوط به همجنس‌گرایان بیزار بود»

«کوهستان بروکبک»؛ اولین نامزدی اسکار برای یک بازیگر درگذشته

هیت لجر و جیک جیلنهال- KEVIN WINTER / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

‌ جِیک جیلِنهال، ستاره هالیوود، درباره هیت لِجِر، هم‌بازی‌اش در فیلم تاثیرگذار و جسورانه «کوهستان بروکبک»، گفت:‌ «او هرگز از جوک‌های با مضمون همجنس‌گرایانه خوشش نمی‌آمد و با هر تلاشی برای تمسخر آن فیلم به شدت برخورد می‌کرد». گفتنی است که این فیلم در سال ۲۰۰۶ برای هر دو بازیگر، نامزدی جایزه اسکار را به همراه داشت. 

 «جیلنهال» در برنامه تلویزیونی «تودی» گفت که لِجِر بسیار از تمسخرهای افراد در مورد فیلم ما، یا دیالوگ‌های آن فیلم دلگیر می‌شد. چیزی که به‌ویژه او را ناراحت می‌کرد، مسخره کردن گفتگوی شخصیت‌های این دو نفر در فیلم بود، آنجا که یکی به دیگری می‌گفت: «کاش می‌دانستم چطور از تو دل بکنم». 

 جیلنهال افزود: «کسانی را می‌بینم که با من شوخی می‌کنند یا از دیالوگ‌های من در آن فیلم انتقاد می‌کنند، اما هیت هرگز شوخی نمی‌کرد. اگر شخصی قصد شوخی یا تمسخر داشت، فوری جلویش را می‌گرفت و می‌گفت "این داستان یک عشق است، حقیرش نکنید. اجازه نمی‌دهم". این خصوصیت هیت را خیلی دوست داشتم». 

 جیلنهال در ضمن خاطرنشان کرد که ایفای آن نقش تا چه اندازه در کارنامه حرفه‌ای‌اش تأثیرگذار بوده است. 

او گفت:‌ «آن نقش درهای زیادی را به روی من گشود. واقعا باورنکردنی بود. شغل و حرفه من را به شکل تازه‌ای تعریف کرد». 

جیلنهال همچنین افزود که خیلی زود متوجه شد که « فیلم و موضوع داستان، خیلی بزرگتر و والاتر از من است. این دیگر داستان من و یک فرد نیست. این یک داستان جهانی‌تر و هدفمندتر است».

© The Independent

بیشتر از زندگی