جیمی بل: از ایفای نقش یک نئونازی واقعی خیلی ترسیده بودم

این بازیگر در فیلم جدیدش «پوست» نقش یک نئونازی را بازی می‌کند

جیمی بل (راست) در کنار دنیل مک‌دانلد، بازیگر استرالیایی در روز اکران «پوست» در لس آنجلس، ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۹- Robyn Beck / AFP

جیمی بل اقرار کرده است که امضای قرارداد جدیدش برای ایفای نقش در فیلم درام «پوست» که درباره زندگی یک نئونازی واقعی به اسم بایرن ویدنر است، به شدت او را عصبی و نگران کرده بود.

این بازیگر در مصاحبه با «ورایتی» گفت که از بازی کردن در نقش ویدنر «خیلی ترسیده بود». 

در این فیلم، ویدنر دست از باور به برتری سفیدپوستان برمی‌دارد و پس از آنکه خبرچین اف‌بی‌آی می‌شود، به فعالیت در زمینه حفاظت از شاهدان می‌پردازد.

فیلم «پوست» براساس فیلمی کوتاه از گای ناتیو به همین اسم ساخته شده که برنده اسکار نیز شده بود. در فیلم جدید، ویدنر به‌تدریج به وفاداری خود به جنبش «قدرت سفیدپوستان» شک می‌کند. سپس عاشق می‌شود و ناپدری سه دختر می‌شود. بعد از آن هم به مدت دو سال درگیر تلاش بسیار دردناکی برای پاک کردن خالکوبی‌های صورتش می‌شود.

بل می‌گوید: «ترس و دلهره زیادی در مورد بازی کردن در این فیلم داشتم. نگران بودم. من معتقدم اینها گروهی هستند که به هیچ عنوان نباید با آنها قاطی شد. سازماندهی‌شده و مسلح هستند».

او می‌افزاید: «آنها نشان داده‌اند و همواره نشان می‌دهند که برایشان مهم نیست که در روز روشن دیده شوند. برایشان مهم نیست که مردم آشکارا چهره آنها را ببینند. هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند، و هر شعاری که می‌خواهند با خود حمل می‌کنند. و به زبان ساده بگویم، من نگران امنیت خودم هستم».

بل گفت، اولین بار که با ویدنر صحبت کرد، در همان روز حمله راهپیمایی شارلوتس‌ویل در سال ۲۰۱۷ بود، و پس از آن با کارگردان خود صحبت کرد و گفت، مطمئن نیست که ساختن آن فیلم کار درستی باشد.

بل به یاد می‌آورد که به ناتیو گفته بود، «اوضاع دنیا خیلی فتنه‌انگیزشده. می‌تواند آشوب به پا کند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که چنین افرادی روز به روز جسورتر می‌شوند. در روز روشن در خیابان‌ها قدم می‌زنند و آشکارا خودشان را نشان می‌دهند».

بل برای این نقش وزنش را حدود ده کیلو افزایش داد، سرش را تراشید، دندان مصنوعی و لنز گذاشت و هر روز سه ساعت زیر گریم بود تا چهره و اندامش را با خالکوبی جعلی بپوشانند.

بل مدعی است که پیش از رییس جمهوری شدن ترامپ، به ناتیو گفته شده بود که باور کردن این داستان برای مخاطب بسیار سخت خواهد بود. او افزود«آنها می‌گفتند چنین افرادی دیگر در آمریکا وجود ندارند. این مربوط به گذشته است. ما این مشکل را حل کرده‌ایم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر