دختر بیل گیتس: واکسن زدم، ولی از نبوغ پدرم خبری نیست

طرفداران توطئه: با واکسن کرونا، ریزتراشه در مغز آدم‌ها جاسازی می‌کنند

جنیفر گیتس، دختر بیل گیتس- Instagram / Jennifer Gates

جنیفر گیتس، دختر بیل گیتس، ضمن افشای این که نخستین دوز واکسن کووید را تزریق کرده، به مزاح گفته است که واکسن «متاسفانه نبوغ پدرم را به مغز من پیوند نزد.»

دختر ۲۴ ساله آقای گیتس در حساب اینستاگرامش افشا کرد که روز پنجشنبه نخستین دوز واکسن کووید را تزریق کرده است. او ضمن تایید امتیاز دریافت واکسن، از کارکنان بخش پزشکی که «این دستاورد را در طب مدرن ممکن کرده‌اند» سپاسگزاری کرده است.

خانم گیتس که دانشجوی سال دوم دانشکده طب «ایکان» در بیمارستان «مانت ساینا»ی نیویورک است، در حساب کاربری خود نوشت: «یک سال از شیوع ویروس سارس کوو-۲ می‌گذرد و اکنون ما راه‌حل‌های بیشتری در اختیار داریم؛ از جمله واکسیناسیون که به حفاظت از افراد و جوامع کمک می‌کند. من از این امتیاز فوق‌العاده برخوردار بوده‌ام که نخستین دوز واکسن «ام آر ان ای» را که به سلول‌های بدنم می‌آموزد چگونه در مقابل ویروس مصونیت ایجاد کنند، تزریق کرده‌ام.

«به عنوان یک دانشجوی طب و پزشک آینده، خوشوقتم که (تزریق واکسن) به من در کارم در آینده مصونیت می‌دهد.»

خانم گیتس همچنین از بیش از ۳۵۶ هزار دنبال‌کننده حساب کاربری خود خواست که هر زمان که برایشان مسیر شد، واکسن کووید-۱۹ را به خود و خانواده‌شان تزریق کنند. او افزود: «هرچه تعداد افراد واکسینه شده بیشتر باشد، جوامع برای همگان امن‌تر خواهد بود.» 

این دانشجوی طب سپس از فرصت استفاده کرد و از «پزشکان، دانشمندان، کارشناسان بهداشت عمومی، داروسازان و بسیاری دیگر که این دستاورد در طب مدرن را ممکن کرده‌اند»، سپاسگزاری کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که واکسن به کارکنان بخش‌های درمانی که به گونه‌ای خستگی‌ناپذیر در خط مقدم  مبارزه با همه‌گیری کار کرده‌اند، امکان خواهد داد تا «توانایی‌های خود را برای دستیابی به موفقیت افزایش دهند.» 

خانم گیتس در زیرنویس تصویری که او را با ماسک صورت و علامتی که روی آن عبارت «من واکسن کووید-۱۹ زده‌ام» نوشته شده است، می‌گوید پس از تزریق دومین دوز واکسن نیز همچنان به پوشیدن یک یا دو ماسک صورت ادامه خواهد داد. او از دنبال‌کنندگان حساب کاربری‌اش خواسته است که اگر علت این امر برایشان «مشخص نیست»، با او تماس بگیرند تا در موردش توضیح دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارشناسان می‌گویند افرادی که واکسن زده‌اند، همچنان ممکن است به ویروس کووید مبتلا شوند یا آن را سرایت دهند، و این که مصونیت حاصل از واکسن تا پیش از ۱۲ روز پس از تزریق آن، آغاز نخواهد شد. پژوهش‌های اخیر «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌» آمریکا (سی دی سی) نیز حاکی از آن است که برای جلوگیری از سرایت ویروس، پوشیدن دو ماسک بهتر از یک ماسک است.  

خانم گیتس در پانویس پست اینستاگرامش به مزاح به احتمال پیوند نبوغ پدرش (بنیانگذار مایکروسافت) در مغزش اشاره کرده و نوشته است: «کاش ام‌آران‌ای چنین قدرتی داشت...!» 

این شوخی به یک نظریه توطئه عجیب برمی‌گردد که می‌گوید کسانی که خواهان ایجاد تغییراتی در جهانند، قصد دارند از واکسن کووید به منظور جاسازی میکروچیپ در شهروندان آمریکا استفاده کنند تا بتوانند جهان را زیر نظارت قرار دهند. 

بسیاری از دنبال‌کنندگان خانم گیتس در واکنش به این پست اینستاگرامی، او را برای به اشتراک گذاشتن چنین پیام مهمی تحسین کرده‌اند. 

یک کاربر نوشت: «زیرنویس!!! به عنوان یک بیولوژیست که که در زمینه ایمیونولوژی مطالعه می‌کند، ناآگاهی در مورد واکسن‌ها و نحوه محافظت آن‌ها از بدن ما، دیوانه‌کننده است. باید در این جهت فعالیت کنیم تا مردم ببینند که واکسن‌ها چقدر فوق‌العاده هستند.»

کاربر دیگری نوشت: «از ابتدا تا انتها بسیار بجا گفته شد. سالم و سلامت باش و همچنان سرمشق دیگران.»

دیگران نیز با آرزوی خانم گیتس در مورد پیوند «نبوغ» پدرش موافق بوده‌اند. یک کاربر نوشت: «قدری عجیب و ترسناک به نظر می‌رسد، اما خیلی دلم می‌خواهد قدری از نبوغ پدرت را داخل مغز من کنند.» 

نیویورک تایمز می‌نویسد که هرچند قوانین از ایالت به ایالت تفاوت می‌کنند، اما بسیاری از دانشجویان طب در آمریکا، به‌ویژه «کسانی که در درمان بیماران مبتلا به کووید شرکت دارند»، به عنوان کارکنان درمانی مشمول دریافت واسکن هستند.

© The Independent

بیشتر از زندگی