جدال دیزنی، نت‌فلیکس و آمازون برسر «بازی تاج و تخت»

هر سه خواهان کار با نویسنده و تهیه کننده «بازی تاج و تخت» هستند

ALBERTO E. RODRIGUEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

شرکت‌های عظیم نت‌فلیکس، دیزنی و آمازون خواهان امضای قرارداد انحصاری با تهیه کننده و نویسنده سریال موفق «بازی تاج و تخت» هستند. 

شاید دیوید بنی‌اف، نویسنده آمریکایی و دیوید وایس، تهیه کننده هموطنش، مورد انتقاد طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» در فصل هشتم بوده باشند، اما این امر سه شرکت عمده رسانه‌ای موجود را در تلاش برای عقد قرارداد با آنها متوقف نکرده است. این شرکت‌ها قصد دارند این دو نفر با قراردادی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار به استخدام خود درآورند. 

بنا بر گزارش مجله «ورایتی»، شبکه‌های «اچ‌بی‌او»، «ان‌بی‌سی» و اَپِل نیز علاقه‌مند به عقد قرارداد برای پروژه‌های فیلم و تلویزیون با این دو بوده‌اند،‌ ولی دیگر در میدان رقابت حضور ندارند. 

با توجه به اینکه بنی‌اف و وایس در حال حاضر یک فیلم جنگ ستارگان بدون عنوان در دست دارند که قرار است پس از اکران فیلم «جی‌جی آبرامز» در سال ۲۰۲۲ به بازار بیاید، شرکت دیزنی بدون شک از قابلیت زیادی در این رقابت برخوردار است.

جای تعجب نیست که این دو نفر مورد تقاضای این شرکت‌ها هستند. هفته گذشته، «بازی تاج و تخت» با ثبت رکورد جدیدی توانست ۳۲ نامزدی برای جوایز «اِمی» از آن خود کند،‌ و این سبب شد که شبکه «اچ‌بی‌او» بتواند از نِت‌فلیکس در این زمینه پیشی بگیرد. 

مجله «دِدلاین» در گزارشی نوشته است که شرکت آمازون امیدوار است بنی‌اف و وایس بتوانند سری جدید سریال «سالار حلقه‌ها» را عملیاتی کنند. در حال حاضر، این سریال توسط یکی دیگر از نویسندگان بازی تاج و تخت،‌ برایان کوگمن، در دست تهیه است. 

در ماه ژوئیه، به لطف یک کارزار از جانب موسسه ردیت، هنگام جست‌وجو در کاوشگر گوگل نام این دو نفر در زمره نویسندگان بد ظاهر می‌شد. این امر، حاصل تلاش عمدی یک کاربر است که با ثبت یادداشتی با عنوان «نویسندگان بد» در اینترنت، دیگران را تشویق کرد که «این پست را بالا ببرید، تا اولین نتیجه برای جست‌وجوی نویسندگان بد، نام آنها را نمایش دهد.» قطعا برنامه این کاربر کارساز بوده است. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر