فرسودگی ۹۴ درصد بیمارستان‌های تهران و حاشیه پایتخت

حریرچی: برخی از بیمارستان‌های ایران شبیه ساختمان پلاسکو است

وزیر بهداشت پیشین ایران، سه سال پیش در مصاحبه با خبرگزاری مجلس، از فرسودگی بیش از ۵۰ درصد بیمارستان‌های تهران خبر داده بود-عکس از تسنیم

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه اعلام کرد ۹۴ درصد بیمارستان‌های تهران و حاشیه پایتخت فرسوده هستند.

به گزارش رسانه‌های ایران، کمال تقوی‌نژاد همچنین گفت که شاخص‌های بیمارستانی استان تهران، پایین‌تر از متوسط شاخص‌های کشور است.

وی در جریان افتتاح بیمارستانی در شهرقدس گفت، ۱۲ طرح در حاشیه تهران به بهره‌برداری رسیده و ۲۶ طرح دیگر نیز در حال احداث است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان قائم مقام وزیر بهداشت ایران نیز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت درصدی از بیمارستان‌های ایران، به خصوص در تهران، شبیه پلاسکو است.

اشاره او به ساختمان پلاسکو در تهران است که ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از گذشت ۵۴ سال از ساخت آن، بر اثر آتش سوزی و عدم ایمنی کافی فرو ریخت.

ایرج حریرچی افزود، خیلی از بیمارستان‌های ما ۸۰ تا ۱۰۰ ساله هستند و مقاوم‌سازی آنها در مقابل زلزله بیشتر از ساخت بیمارستان جدید هزینه‌بر است.

وزیر بهداشت پیشین ایران، سه سال پیش در مصاحبه با خبرگزاری مجلس، از فرسودگی بیش از ۵۰ درصد بیمارستان‌های تهران خبر داده بود.

حسن قاصی‌زاده هاشمی با بیان این که طول عمر نیمی از بیمارستان‌های تهران بیش از ۵۰ سال است، درباره مقاوم نبودن آنها در برابر زلزله هشدار داده بود.