۲۰۰ تاکسی عمودپرواز در خدمت شرکت هواپیمایی آمریکایی

اولین مسیر استفاده از این تاکسی‌های هوایی، بین هالیوود و فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس خواهد بود

این تاکسی‌های پرنده می‌توانند با سرعت حداکثر ۲۴۱ کیلومتر در ساعت، تا ۹۶ کیلومتر را بپیمایند-Robyn BECK / AFP

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز اعلام کرده است که برای جابه‌جایی مسافران به فرودگاه‌های خود، ۲۰۰ تاکسی هوایی برقی خریداری خواهد کرد.

این شرکت هواپیمایی آمریکایی با شرکت تاکسی پرنده «آرچر» که هواپیما‌های عمودپرواز برقی می‌سازد، به توافق رسیده است. یونایتد می‌خواهد برای حمل‌ونقل مسافران در مسافت‌های کوتاه به فرودگاه‌های اصلی در شهرهای آمریکا وسیله‌ای غیرآلاینده داشته باشد.

این تاکسی‌های پرنده می‌توانند با سرعت حداکثر ۲۴۱ کیلومتر در ساعت، تا ۹۶ کیلومتر را بپیمایند.

به گفته یونایتد، اولین مسیر استفاده از این تاکسی‌های هوایی، بین هالیوود و فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس خواهد بود. استفاده از تاکسی هوایی برقی می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای برای هر مسافر را به میزان ۴۷ درصد کاهش دهد.

اسکات کربی، مدیرعامل یونایتد گفت: «یونایتد با همکاری با آرچر به صنعت هواپیمایی نشان می‌دهد که زمان بهره‌برداری از روش‌های تمیزتر و کارآمدتر برای حمل‌ونقل فرا رسیده است.» وی افزود: «با استفاده از فن‌آوری مناسب، می‌توانیم تاثیر آلایندگی هواپیماها بر کره زمین را مهار كنیم. برای این کار، باید نسل بعدی از شركت‌های نوآور را شناسایی كنیم كه می‌توانند این هدف را به واقعیت تبدیل كنند. طراحی، نحوه ساخت و مهندسی و تخصص هواپیماهای عمودپرواز برقی آرچر آشکارا این پتانسیل را دارند که روش رفت‌وآمد مردم در کلان‌شهرهای بزرگ دنیا را تغییر دهند.»

آرچر با هدف راه‌اندازی پروازها در سال ۲۰۲۴، تولید این تاکسی‌های هوایی را از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

آدام گلدشتاین، مدیرعامل شرکت و بنیانگذار آرچر، گفت: «ما در حال همکاری نزدیک با خلبانان آزمایشی و تیم‌های زیست‌محیطی هستیم تا حمل‌ونقل پایدار سازگار با محیط‌زیست را زودتر از آنچه مردم تصور می‌کنند، به واقعیت تبدیل کنیم.»

شرکت‌های هواپیمایی در حال اتخاذ روش‌های خلاقانه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند. این هفته، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرد که در تلاش برای به صفر رساندن انتشار خالص گازهای کربنی تا سال ۲۰۵۰، با یک تامین‌کننده سوخت تجدیدپذیر برای هواپیماها همکاری خواهد کرد. این بخشی از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری گروه بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی، شرکت مادر بریتیش ایرویز، بر این نوع سوخت در ۲۰ سال آینده خواهد بود.

همزمان و به طور مجزا، در ژانویه گذشته شرکت هواپیمایی هلندی کی‌ال‌ام هم اعلام کرد که اولین پرواز مسافربری جهان با سوخت نفت سفید تجدیدپذیر مصنوعی را انجام داده است.

© The Independent

بیشتر از سفر