تحریم نظامیان میانمار توسط آمریکا؛ بایدن خواستار آزادی فوری زندانیان شد

جو بایدن در یک نطق کوتاه در کاخ سفید، از تحولات میانمار ابراز نگرانی کرد

ارتش میانمار اول فوریه ضمن بازداشت آنگ سان سوچی و چند مقام ارشد دیگر دولت، اعلام وضعیت اضطراری کرد -JACK TAYLOR / AFP

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۲۲ بهمن از تلاش برای پاسخ هماهنگ با متحدان بین‌المللی واشنگتن به کودتای اخیر در میانمار و تحریم برخی فرماندهان ارتش در این ارتباط خبر داد.

جو بایدن در یک نطق کوتاه در کاخ سفید، از تحولات میانمار ابراز نگرانی کرد و گفت علاوه بر مشورت با کنگره، با متحدان آمریکا، به ویژه در منطقه اقیانوس هند-آرام، در تماس نزدیک است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با بیان این که ارسال پیام محکم از سوی آمریکا اساسی است، از دیگر کشورها خواست برای فشار بر نظامیان میانمار و تلاش برای بازگشت فوری دموکراسی در آن کشور، به واشنگتن بپیوندند.

آقای بایدن خواستار آزادی رهبران دموکراتیک و فعالان سیاسی میانمار که روزهای اخیر بازداشت شده‌اند، از جمله آنگ سان سوچی رهبر جنبش دموکراسی‌خواهی و وین مینت رییس‌جمهوری، شد.

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد یک فرمان اجرایی را برای تحریم برخی فرماندهان ارتش میانمار که کودتا را هدایت کرده‌اند، و همچنین اعضای درجه یک خانواده‌های آنها، امضا کرده است.

ارتش میانمار اول فوریه (سیزدهم بهمن) ضمن بازداشت آنگ سان سوچی، وین مینت و چند مقام ارشد دیگر دولت، اعلام وضعیت اضطراری کرد گفت از دولت غیرنظامی سلب قدرت شده است.