رکورد تاریخی در بهای رمزارز اتریوم

تحلیلگران رمزارزها باور دارند که روند صعودی قیمت اتریوم همچنان ادامه خواهد داشت

ارزش رمزارز اتریوم، به ۱۸۲۴ دلار رسیده است - INA FASSBENDER / AFP

بهای «اتریوم» در پی افزایش بیش از ۲۰ درصدی ارزش آن از ابتدای هفته جاری، روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود رسید.

بر اساس شاخص قیمت «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap)، ارزش این رمزارز  به ۱۸۲۴ دلار رسیده است. یکشنبه گذشته ارزش آن حدود ۱۵۰۰ دلار بود.

این آخرین سری از جهش‌های قابل توجه بهای اتریوم است که سال جدید میلادی را زیر ۹۰۰ دلار آغاز کرده بود. در اواخر مارس، بهای اتریوم پس از سقوط از حدود ۱۳۰۰ دلار در ژانویه ۲۰۱۸، کمی بیش از ۱۰۰ دلار ارزش داشت.

برخی از تحلیلگران رمزارزها باور دارند که روند صعودی قیمت اتریوم همچنان ادامه خواهد داشت، هرچند به سرمایه‌گذاران بالقوه توصیه می‌کنند به دلیل نوسانات شدید بازار محتاط باشند.

کنستانتین آنیسیموف، مدیر صرافی رمزارزها، مستقر در لندن، موسوم به CEX.IO، می‌گوید افزایش سریع قیمت اتریوم به این معنی است که فقط چند روز طول می‌کشد تا رکورد ۲۰۰۰ دلار را بشکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید: «بهای اتریوم مطمئناً با سرعتی بیشتر از انتظارات افزایش یافته است. انتظار می‌رفت ارزش کنونی در سه‌ماهه دوم محقق شود، اما حالا این رشد بها زودتر اتفاق افتاده است.» او اضافه می‌کند: «پیش‌بینی قبلی که من انجام دادم این بود که تا پایان سه‌ماهه دوم یا تا ۳۰ ژوئن بها به ۲۲۲۰ دلار می‌رسد اما حالا به نظر می‌رسد این اتفاق ممکن است حتی زودتر هم بیفتد. البته، هرگز در مورد این مسائل اطمینان وجود ندارد. بنابراین توصیه می‌کنم سرمایه‌گذاران و بازرگانان محتاط باشند.»

آخرین افزایش بهای اتریوم انعکاسی از افزایش نرخ بیت‌کوین است که در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح خود رسید. افزایش ارزش بیت‌کوین و اتریوم به عنوان دو ارز پایه رمز‌نگاری‌شده، منعکس‌کننده رشد گسترده توجه‌ها نسبت به کل این بازار است.

طی هفته گذشته، بهای همه ۷۵ ارز رمزنگاری‌شده برتر که توسط «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap) رصد می‌شود، افزایش یافت. برخی از آنها طی هفت روز گذشته نزدیک به ۲۵۰ درصد سودآوری داشته‌اند. این موضوع به تقویت ارزش کل بازار رمزارزها، کمک کرده است. در صبح چهارشنبه، ارزش این بازار به رکورد ۱.۴۲ تریلیون دلار رسید. رقمی که از ارزش کل سهام شرکت آلفابت (گوگل) بیشتر است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد