آژانس فضایی اروپا پس از ۱۱ سال فضانورد استخدام می‌کند

آژانس فضایی اروپا به‌دنبال انتخاب فضانوردان از بین طیف متنوعی از متقاضیان است

ثبت‌نام از متقاضیان از آخر ماه مارس امسال ممکن خواهد بود-BORIS ROESSLER / DPA / AFP

آژانس فضایی اروپا به فضانوردان بیشتری نیاز دارد و از عموم مردم دعوت کرده است تا درخواست کار بدهند.

از ۱۱ سال پیش به این سو، نخستین بار است که این آژانس فضایی روند پیدا کردن افرادی برای اعزام به ماموریت‌های فضایی خود را از سر گرفته است. این آژانس تغییراتی جدید  در شرایط استخدامی خود ایجاد کرده تا مطمئن شود فضانوردان منتخب، از طیفی متنوع‌تر از همیشه برگزیده می‌شوند.

ثبت‌نام برای این شغل از پایان ماه مارس ممکن خواهد بود. آژانس فضایی اروپا برای ترویج و ترغیب مردم برای ثبت‌نام، مجموعه‌ای تبلیغاتی پخش خواهد کرد. این آژانس فضایی اعلام کرده که حتما از زنان می‌خواهد ثبت‌نام کنند تا آن‌ها هم در بین فضانوردان جدید نماینده داشته باشند.

جان ورنر، دبیر کل آژانس فضایی اروپا، گفت: «برای آن‌که بتوانیم به جاهایی فراتر از همیشه برویم، باید بیشتر از همیشه در جست‌وجوی متقاضیان خود باشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این آژانس تاکید کرده برای اطمینان یافتن از این‌که درخواست‌هایی از متنوع‌ترین طیف‌های ممکن دریافت خواهد کرد، پخش مجموعه‌ای از تبلیغات را در دستور کار خود دارد.

دیوید پارکر، دبیر واحد اکتشافات انسانی و رباتیک آژانس فضایی اروپا، گفت: «نمایندگی از تمام اقشار جامعه مسئله‌ای است که آن را بسیار جدی تلقی می‌کنیم. برای تنوع در آژانس فضایی اروپا نباید فقط ملیت، سن، جنسیت یا سابقه فضانوردان در نظر گرفته شود، بلکه مواردی نظیر معلولیت‌های جسمی هم باید مدنظر باشند. برای تحقق این رویا، در کنار استخدام فضانوردان جدید، من پروژه تحقق پارافضانوردی را به راه می‌اندازم که طرحی است که زمان آن فرا رسیده است.»

آژانس فضایی اروپا در تاریخ ۱۶ فوریه نشستی مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و فضانوردان فعلی از جمله تیم پیک و همچنین مقامات این آژانس، در آن حضور خواهند داشت و درباره این روند گفت‌وگو خواهند کرد.

استخدام از ۳۱ مارس آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان، هشت هفته برای ثبت‌نام فرصت دارند. متقاضیان می‌توانند در این مدت، درخواست‌های خود را روی صفحه مشاغل وب‌سایت آژانس پر کنند. پس از آن، روال شش مرحله‌ای انتخاب فضانوردان آغاز می‌شود. قرار است روند انتخاب و آموزش فضانوردان جدید، تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ تکمیل شده باشد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی