استیضاح ترامپ: وکلای مدافع چه برگی در آستین دارند؟

وکلای استیضاح ویدیوهایی را از دموکرات‌ها در حال نظردادن درباره راهپیمایی‌های «جان سیاهان ارزش دارد» نشان می‌دهند

جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه، ۹ فوریه آغاز خواهد شد-MANDEL NGAN / AFP

وکیل استیضاح ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای نمایش فیلم‌هایی از دموکرات‌هاست که درباره تظاهرات «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» صحبت می‌کنند.

بروس کاستور، وکیل دونالد ترامپ که قرار است در دفاع از او در دادگاه استیضاح روز دوشنبه، نقش رهبری داشته باشد، گفته است که قصد دارد در دفاع از او ویدیوهای دموکرات‌هایی را به نمایش بگذارد که گفته می‌شود نشان می‌دهد که دموکرات‌ها در جریان راهپیمایی‌های «جان سیاهان ارزش دارد»‌ در سال ۲۰۲۰، شرکت‌کنندگان در تظاهرات را تشویق می‌کنند.

آقای کاستور، دادستان کل سابق ایالت پنسیلوانیا، گفت: «فیلم‌های زیادی از تشویق دموکرات‌ها در سراسر کشور است که برای شورشیان در خیابان‌ها و سوختن شهرها، حمله به دادگستری‌ها و ماموران فدرال از سوی شورشیان در خیابان‌ها هورا می‌کشند.»

به گزارش شبکه خبری فاکس، او تاکید کرد که بسیاری از ویدیوهایی که در شهر واشینگتن گرفته شده‌اند، از ملتهب‌ترین لفاظی‌های ممکن استفاده می‌کنند اما نشان نمی‌دهند که آنان «در جهت اقداماتی از این دست، مردم را تحریک کرده باشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کاستور با تصریح این نکته که ممکن است از این ویدیوها استفاده کند، گفت: «اما در جای دیگر، وقتی که رئیس‌جمهور ایالات متحده سخنرانی می‌کند و می‌گوید که شما باید تفکرتان را به شکل صلح‌آمیز به گوش کنگره برسانید، ناگهان از او یک چهره شرور ساخته می‌شود.»

پس از شورش‌های ششم ژانویه در کنگره آمریکا، رئیس‌جمهور سابق که بارها گفت در انتخابات تقلب شده است، به تحریک هوادارانش متهم شد، هوادارانی که به ساختمان کنگره آمریکا ریختند و باعث شدند که قانونگذاران به محلی امن بروند.

متعاقبا، او برای دومین بار از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شد. او اکنون آماده مواجهه با داداگاه استیضاح از تاریخ هشتم فوریه است.

یکی از بحث‌های اصلی متحدان و حامیان آقای ترامپ این بو‌ده است که او اکنون یک شهروند خصوصی است.

آقای کاستور پرسیده است:‌ «مسئله اصلی صلاحیت قضایی است. آیا سنا صلاحیت قضایی برای برکنار کردن یک شهروند خصوصی از سمتی را که دیگر در اختیار او نیست، دارد؟»

او گفت که با منطق دموکرات‌ها، «می‌توانند به گذشته برگردند و آبراهام لینکلن را نیز استیضاح کنند».

جنبش «جان سیاهان ارزش دارد»‌ که در سال ۳۰۱۳ تاسیس شده است، در سال ۲۰۲۰ و به دنبال مرگ جورج فلوید زیر زانوی یک مامور پلیس سفید‌پوست، با رشته تظاهراتی در شهرهای مختلف، گسترش یافت. ماه گذشته، این جنبش نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

© The Independent