مرز گرجستان به روی مسافرانی که واکسن کرونا زده‌اند باز می‌شود

این مقررات شامل مسافرانی که از راه زمینی یا دریایی به این کشور می‌آیند، نمی‌شود

«مسافران هوایی می‌توانند با ارائه مدارکی حاکی از دریافت کامل دو دوز از هر یک از واکسن‌های کووید-۱۹ به گرجستان وارد شوند.»- Vano SHLAMOV / AFP

کشوری دیگر نیز مرزهای خود را به روی مسافرانی که واکسن زده‌اند، گشود.

گرجستان همه محدودیت‌های خود را برای مسافران خارجی که از هوا وارد کشور می‌شوند و مدرک اثبات دریافت دو دوز از هر یک از واکسن‌های کووید-۱۹ را دارند، لغو کرد.

وزارت امور خارجه این کشور در تفلیس، پایتخت گرجستان،«قوانین و شرایط جدید برای ورود به گرجستان» را اعلام کرد.

دولت گرجستان می‌گوید از ماه جاری «شهروندان همه کشورهایی که از راه هوایی از هر کشوری می‌آیند، می‌توانند با ارائه مدارکی حاکی از دریافت کامل دو دوز از هر یک از واکسن‌های کووید-۱۹ در ایستگاه‌های مرزی، به گرجستان وارد شوند.»

مسافرانی که واکسن نزده‌اند و طی دو هفته گذشته در بریتانیا حضور داشته‌اند، «به محض ورود ۱۲ روز در قرنطینه اجباری قرار خواهند گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سایر گردشگران خارجی باید نتیجه منفی آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمرازی را که طی ۷۲ ساعت منتهی به ورود خود به آن کشور سابقا عضو اتحادیه جماهیر شوروی گرفته‌اند، قبل از ورود ارائه دهند، و آزمایش دیگری هم در روز سوم اقامت از آنان گرفته می‌شود.

این مقررات شامل مسافرانی را که از راه زمینی یا دریایی به کشور می‌آیند، نمی‌شود، ‌از جمله قطاری که از باکو در آذربایجان می‌آید که در حال حاضر بخش گرجستانی آن معلق است.

در اوضاع عادی، پروازهایی مستقیم از بریتانیا به تفلیس و همچنین شهر کوتائیسی در مرکز گرجستان برقرار است. سومین فرودگاه بزرگ این کشور هم در شهر باتومی در ساحل دریای سیاه است.

استونیا، یکی دیگر از کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق، نیز اعلام کرده است که محدودیت‌های خود برای مسافران واکسن‌زده کنار می‌گذارد، و همچنین به افرادی که سابقا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌ بوده‌اند، اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرنطینه از آن کشور بازدید کنند.

جمهوری سیشل، مجمع‌الجزایر واقع در اقیانوس هند، نیز بنا دارد پس از واکسینه شدن دست‌کم۷۰ درصد از جمعیت آن کشور، مرزهای خود را در ماه مارس باز کند.

© The Independent

بیشتر از سفر