بزرگ‌ترین اعتراض میانمار از سال ۲۰۰۷؛ هزاران نفر به خیابان آمدند

امروز یکشنبه، برای دومین روز پیاپی معترضان به کودتای نظامی با نمادهای قرمزرنگ حزب آنگ سان سوچی به خیابان‌ها آمدند

امروز ۱۹ بهمن‌ماه، معترضان در یانگون با نمادهای قرمز به رنگ حزب اتحادیه ملی دموکراسی سوچی (NLD) شعار دادند: «ما دیکتاتوری نظامی نمی خواهیم! ما دموکراسی می خواهیم!» -STR / AFP

ده‌ها هزار نفر روز یکشنبه در بزرگ‌ترین شهر میانمار برای دومین روز پیاپی راهپیمایی کردند و هزاران نفر دیگر در سراسر کشور گرد آمدند تا به کودتای نظامی و بازداشت رهبر منتخب آنگ سان سوچی که هفته گذشته رخ داد، اعتراض کنند.

این اعتراضات که با وجود قطع اینترنت و محدودیت در خطوط تلفن صورت گرفت، بزرگ‌ترین تظاهرات در این کشور از زمان انقلاب زعفران بودایی راهبان بودایی در سال ۲۰۰۷ محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، جمعیت معترض در یانگون، پایتخت تجاری میانمار گردهم آمدند و با در دست داشتن بادکنک‌های قرمز به رنگ حزب اتحادیه ملی دموکراسی سوچی (NLD) شعار دادند: «ما دیکتاتوری نظامی نمی‌خواهیم! ما دموکراسی می‌خواهیم!»

ارتش میانمار در ساعات اولیه روز دوشنبه قدرت را به دست گرفت و انتقال دموکراسی در این کشور جنوب شرقی آسیا را با مشکل مواجه ساخت. این اقدام واکنش‌های شدید بین‌المللی را به دنبال داشته است.

روز شنبه، در نخستین اعتراضات گسترده پس از کودتا، ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها آمدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبح روز یکشنبه، جمعیت گسترده‌ای از گوشه و کنار یانگون به سمت بخش هلدان رفتند. مردم با عبور از میان خودروهای متوقف مانده در ترافیک، زیر آفتاب شدید در وسط جاده راهپیمایی کردند.

معترضان پرچم های حزب اتحادیه ملی دموکراسی را به اهتزاز درآوردند و با نشان دادن سه انگشت که به نمادی از اعتراض به کودتا تبدیل شده، به کودتای نظامیان اعتراض کردند. رانندگان خودروها با بوق زدن معترضان را همراهی می‌کردند و سرنشینان عکس‌های سوچی را در دست گرفته بودند.

صحنه های منتشر شده در فیسبوک از معدود صحنه‌هایی است که از روز شنبه و بعد از قطع اینترنت و محدود كردن خطوط تلفن، امکان انتشار یافته است.

هیچ اظهارنظری از طرف حکومت نظامی در نایپیتاوا، پایتخت میانمار ابراز نشده است. نایپیتاوا در فاصله بیش از ۳۵۰کیلومتری (۲۲۰ مایلی) شمال شهر یانگون قرار دارد.

بیشتر از جهان