مرد روسی پس از نوشیدن ۱.۵ لیتر ودکا هنگام پخش زنده جان باخت

سنای روسیه قرار است در باره ممنوعیت پخش ویدیوهایی که به طور زنده خشونت را ترویج می‌کنند، تصمیم بگیرد

یوری دوشچکین ۶۰ ساله، ظاهرا توسط ویدئوسازی در یوتیوب به چالش دعوت شده بود - Pixabay

مردی روسی که «پدرخوانده» لقب داشت از قرار معلوم بعد از نوشیدن ۱.۵ لیتر ودکا هنگام پخش زنده جان باخت.

این مرد که در رسانه‌های محلی به نام یوری دوشچکین ۶۰ ساله معرفی شده است ظاهرا توسط ویدئوسازی در یوتیوب به چالش دعوت شده بود تا در ازای نوشیدن الکل یا خوردن سس تند هنگام پخش زنده پول دریافت کند.

به گزارش سایت خبری روسی «ریدوکا» گفته می‌شود او بعد از نوشیدن ۱.۵ لیتر ودکا جان باخت و بدن بی‌جان او با ادامه ضبط پخش زنده برای مخاطبان قابل رویت باقی ‌ماند.

ظاهرا نیروهای امنیتی تحقیقاتی را درباره این حادثه که پنجشنبه گذشته در شهر اسمولنسک در غرب روسیه اتفاق افتاد، آغاز کرده‌اند. دلیل مرگ آقای دوشچکین هنوز تایید نشده است.

این حادثه یکی از جدیدترین موارد نگران‌کننده «پخش زنده کوبشی» در کشور است، که گهگاه به «پخش زنده آشغالی» ترجمه شده و در آن از مردم خواسته می‌شود در ازای دریافت مقداری پول، کارهایی عمدتا تحقیرآمیز انجام دهند تا مخاطبان تماشا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الکسی پوشکوف، سناتور روس و دبیر کمیسیون سیاست‌گذاری اطلاعات در مجلس اعلای کشور خواستار ممنوعیت برنامه‌هایی شده که خشونت را به طور زنده پخش می‌کنند.

او با محکوم کردن این حادثه در توییتر گفت مجلس سنای روسیه قرار است در تاریخ ۱۱ فوریه جلسه‌ای برگزار کند تا در مورد غیرقانونی خواندن «پخش‌های زنده کوبشی» تصمیم بگیرد.

او در توییتی در روز وقوع حادثه نوشت: «مردی بی‌خانمان در اسمولنسک طی یک پخش زنده کوبشی جان باخته است: او مورد زورگویی و ضرب و شتم قرار گرفته و آشغال‌های اینترنت برای دیدن این صحنه‌ها به سازنده ویدئو پول پرداخت کردند.»

او در پستی دیگر اضافه کرد: «آیا نیاز است که برای کسی توضیح دهم چرا باید به طور قانونی پخش‌های زنده کوبشی را ممنوع و این پدیده را از جامعه خود محو کنیم؟ برای ما که آشکار است. در ۱۱ فوریه مجلس اعلای کشور جلسه خواهد گرفت تا گروه‌های ذی‌ربط روی قانونی که پخش‌های زنده کوبشی را ممنوع می‌کند کار کنند.»

او ادامه داد: «در حال حاضر ما مشغول جمع‌آوری نظر سناتورها و کارشناسان هستیم. در ۱۱ فوریه می‌خواهیم لایحه‌ای مشخص ارائه دهیم که شامل اصلاحات مورد نیاز برای چنین قانونی باشد. پخش‌های زنده آشغالی کاری غیرقانونی است!»

© The Independent

بیشتر از جهان