مرد مبتلا به کرونا و ممنوع‌الورود به خانه، همسرش را کشت

مرد ۶۶ ساله با چکش، چاقو، قابلمه، پایه میز و نردبان به همسرش حمله کرد

حسین ایگال ۶۶ ساله، از انواع وسایل منزل از جمله ساطور، پایه میز و نردبان برای حمله به مریان اسماعیل ۵۷ ساله استفاده کرده است- ADRIAN DENNIS / AFP

یک راننده اتوبوس که هنگام «عصبانیت» همسر خود را  کشته، به دادگاه گفته است که این کار را پس از آن انجام داده که همسرش بعد از ابتلایش به کرونا، به وی گفته است به خانه نیاید.

گفته می‌شود حسین ایگال ۶۶ ساله، از انواع وسایل منزل از جمله ساطور، پایه میز و نردبان برای حمله به مریان اسماعیل ۵۷ ساله استفاده کرده است.

وی اعتراف کرده که همسر خود را هنگام قرنطینه کرونا در بریتانیا، در اوایل آوریل سال گذشته، کشته است اما اتهام قتل عمد را انکار می‌کند.

دادستان آلیسون هانتر، صحنه قتل در خانه مقتول در ادمونتون، شمال لندن، را در دادگاه توصیف کرده است. وی به اعضای هیئت‌منصفه گفته که این، یک حمله «بی‌رحمانه، خشمگین و پی‌درپی با استفاده از چکش، چاقو، قابلمه، پایه میز و نردبان و ضربات متعدد بر پشت، سینه، پاها و سر مقتول بوده است.»

خانم اسماعیل، نظافتچی مدرسه، پس از حمله، نیمه‌برهنه در کف سالن خانه پیدا شد. گزارش کالبدشکافی از ۶۸ محل آسیب‌دیده در سرتاسر بدن مقتول خبر می‌دهد.

دادستان همچنین گفته است که چندین اثر ضربه چاقو بر سر و بدن مقتول وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متهم سومالیایی، درباره این قتل، توضیحات زیادی داده، از جمله این که همسرش به او گفته که می‌تواند «برود بیرون و در خیابان بمیرد»، زیرا وی کرونا گرفته است. به گفته متهم، او در پاسخ به همسرش تهدید کرده است: «من اول تو را می‌کشم.»

گفته می‌شود ایگال، هنگام ورود به ایستگاه پلیس وود گرین، به افسری که در ماشین را باز کرده، گفته است که کرونا دارد و باید از او دور شوند.

وی همچنین ادعا كرده كه همسرش با یک پایه میز به او حمله كرده و وی برای دفاع از خود، اقدام كرده است؛ اما دادستان به اعضای هیئت‌منصفه گفت که ایگال هیچ علائمی از کرونا و هیچ نشانی از آسیب فیزیکی بر بدن خود نداشته است.

دادستان ادعای وی مبنی بر اختلال روانی هنگام قتل را هم رد کرده است.

به دادگاه گفته شده كه ایگال، ساطوری را که در قتل از آن استفاده کرده، شسته، تلفن همراه همسرش را دور انداخته و برای انتقال پول‌هایش به دخترش در سومالی، به بانک مراجعه کرده است.

دادستان گفت که این موارد، نشان دهنده نیت قبلی متهم در «رساندن حداکثر آسیب ممکن به مقتول است». وی افزود: «این که انگیزه‌اش چه بوده را فقط خودش می‌داند.»

دادستان افزود که این پرونده، «تمام ویژگی‌های قتل از روی خشم و عصبانیت را دارد.» وی گفت: «بی‌شک متهم با وحشت از وخامت کاری که مرتکب شده، تلاش کرده است تا در گزارش به پلیس، توضیحی معقول برای رفتار خود دست و پا کند. هیچ مدرکی وجود ندارد که او تاکنون به کرونا مبتلا شده باشد. آزمایش خون، ابتلای او به کرونا را رد می‌کند.»

دادستان معتقد است اعتراف ایگال در بازجویی‌هایش در اداره پلیس، روشنگر است. او در اعترافاتش گفته است: «[همسرم] گفت: از خانه بیرون برو و در خیابان بمیر. من گفتم اول تو را می‌کشم و این کاری بود که کردم.»

ایگال قتل را پذیرفته، اما اتهام عمدی بودن قتل را رد کرده است.

دادگاه او ادامه دارد.

گزارش تکمیلی توسط پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان