فایفر به دلیل «سناریوی شیطانی» نقش‌آفرینی در «سکوت بره‌‌ها» را رد کرد

« در پایان شیطان پیروز می‌شد، در پایان فیلم شرارت چیره می‌شد. نمی‌خواستم آن پیام را به دنیا برسانم»

او نقش‌های «زن زیبا» و «غریزه اصلی» را نیز رد کرده بود-Tolga AKMEN / AFP

میشل فایفر فاش کرد که بازی در فیلم جنایی «سکوت بره‌ها» را رد کرد، چرا که این فیلم «شیطانی» و سناریوی آن «ناراحت کننده» بود.

فایفر نخستین گزینه برای ایفای نقش کلاریس استارلینگ مامور اف‌بی‌آی در فیلم ترسناک سال ۱۹۹۱ بود که سرانجام به جودی فاستر واگذارشد. این فیلم  جایزه اسکار را نصیب فاستر کرد. در این فیلم آنتونی هاپکینز نقش دکتر هانیبال لکتر، قاتل زنجیره‌ای را  برعهده داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فیلم بار دیگر فایفر و جاناتان دِم، کارگردان آن را کنار هم قرار می‌داد که سه سال قبل از آن فیلم کمدی «ازدواج با تبهکاران» را ساخته بودند. اما اکنون فایفر می‌گوید رد پیشنهاد نقش یکی از بزرگترین  ندامت‌های زندگی حرفه‌ای‌اش است. زیرا نتوانست بار دیگر با جاناتان دم که در سال ۲۰۱۷ درگذشت کار کند.  

فایفر به نشریه نیویورکر گفت: «در مورد سکوت بره‌ها دچار وحشت بودم. (تم) شیطانی عمیقی در آن فیلم بود. چیزی که  افسوس آن را می‌خورم این است که فرصت بازی در یک فیلم دیگر با جاناتان را از دست دادم.»

فایفر در پاسخ به این سئوال که آیا سناریوی فیلم را «بیش از حد شرورانه» یافته گفت که پیام فیلم را نپسندیده بود.

او گفت: «نکته این بود که در پایان شیطان پیروز می‌شد، در پایان فیلم شرارت چیره می‌شد. من احساس خوبی در مورد پایان آن نداشتم. نمی‌خواستم (آن پیام) را به دنیا برسانم.» فایفر که قرار است در کمدی سوررئالیتی «خروج فرانسوی» بازی کند، در اوایل دهه ۹۰ بازی در بسیاری از نقش های مهم را رد کرد.

او به دلیل تداخل کار در یک فیلم دیگر، فرصت بازی در فیلم «تلما و لوئیز» را از دست داد و نقش های «زن زیبا» و «غریزه اصلی» را رد کرد. این فیلم‌ها نهایتا به ترتیب جولیا رابرتس و شارون استون را به اوج شهرت رساندند. 

© The Independent

بیشتر از فیلم