پادتن ویروس کرونا در بدن بیشتر مبتلایان تا شش ماه دوام می‌آورد

یکی از معمول‌ترین عوارض وجود پادتن ویروس کرونا در بدن، از دست رفتن حس ذائقه و بویایی است

وجود پادتن در بدن لزوما به معنی عدم وجود بیماری نیست - REUTERS/Phil Noble/File Photo

بنا به یک پژوهش جدید، پادتن ویروس کرونا می‌تواند تا شش ماه در بدن برخی کسانی که به آن مبتلا شده‌اند، باقی بماند.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که ۸/۸ درصد جمعیت بریتانیا و ۱۲/۴ درصد ساکنان لندن، در ماه دسامبر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این پژوهش که «بیوبَنک یو کی» آن را انجام داده است، نتیجه‌ می‌گیرد ۹۹ درصد شرکت‌کنندگان در این پژوهش که جواب آزمایش ابتلای آنان به این ویروس کشنده، مثبت بوده است، تا سه ماه و ۸۸ درصد باقی تا شش ماه در مقابل ویروس پادتن داشته‌اند.

پرفسور نائومی آلن، کارشناس ارشد بیوبنک یو کی می‌گوید: «هرچند نمی‌توانیم در مورد ارتباط آن به مصونیت مطمئن باشیم اما نتایج (تحقیقات) حاکی از آن است که احتمالا مردم پس از ابتلا به ویروس تا دست‌کم شش ماه در مقابل عفونت مجدد مصونیت دارند. تحقیقات بیشتر به ما امکان می‌دهد طول مدت این مصونیت را اندازه‌ بگیریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارشناسان در فاصله ماه‌های مه تا آغاز دسامبر ۲۰۲۰ ، اطلاعات و نمونه خون ۲۰ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده در پروژه بیوبنک یو کی را جمع‌آوری کردند. نتیجه پژوهش‌های آن‌ها نشان داد که میزان پادتن ویروس «سارس کوو۲» که مسبب بروز این عفونت در بدن است، از ۶/۶ درصد در آغاز دوره تحقیقات، به ۸/۸ درصد در پایان آن، افزایش یافته است. این پادتن‌ها بیشتر در خون جوانان (۱۳/۵ درصد زیر ۳۰ سال) و کمتر در سالمندان (۶/۷ درصد بالای ۷۰ سال) ردیابی شده است. بیشترین میزان پادتن در نژاد سیاهپوست (۱۶/۳ درصد) و کمترین آن در سفیدپوستان (۸/۵ درصد) و پس از آن در میان چینی‌ها (۷/۵ درصد) دیده شده است.

یکی از معمول‌ترین عوارض وجود پادتن ویروس کرونا در بدن، از دست رفتن حس ذائقه و بویایی در ۴۳ درصد مبتلایان گزارش شده است اما پژوهشگران هشدار داده‌اند که وجود پادتن در بدن لزوما به معنی عدم وجود بیماری نیست و برای درک بهتر این پدیده، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

پرفسور سِر روری کالینز، پژوهشگر ارشد «بیو بنک یو کی» و استاد طب و بیماری‌های واگیردار در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «نمی‌دانیم واکسن و نیز عفونت‌های پیشین، چه پیامدی روی میزبانی و سرایت ویروس به دیگران دارد بنابراین فکر می‌کنم پیام مهم به کسانی که به ویروس مبتلا یا واکسینه شده‌اند این است که ممکن است خودتان تا حدی مصونیت پیدا کرده باشید، اما احتمال دارد همچنان دیگران را در معرض خطر قرار دهید.»

سِر پاتریک والانس، مقام علمی ارشد دولت می‌گوید: «این اطلاعات جدید مفید و تاییدکننده مدت وجود پادتن ویروس سارس کوو ۲ در طول شش ماه پس از ابتلا به بیماری است. منبع اطلاعاتی گسترده منتج از پژوهش‌های بیوبنک یو کی، به درک بیشتر پیامد بیماری در طول زمان کمک می‌کند.»

© The Independent

بیشتر از جهان