چین استفاده از تلفن همراه را در مدارس ممنوع کرد

دلیل این اقدام، جلوگیری از اعتیاد به فضای مجازی و ضعیف شدن چشم دانش‌آموزان اعلام شد

اکثریت قریب به اتفاق کودکان و نوجوانان چین با تلفن همراه هوشمند به اینترنت وصل می‌شوند- STR / AFP

چین، استفاده از تلفن همراه در مدارس را برای «حفاظت از بینایی دانش‌آموزان» و جلوگیری از اعتیاد آن‌ها به اینترنت و بازی‌های مجازی، ممنوع اعلام کرده است.

به گفته وزارت آموزش و پرورش چین، این ممنوعیت که به سرعت در دبستان‌ها و مدارس راهنمایی به اجرا درخواهد آمد، به تمرکز دانش‌آموزان بر درس هم کمک می‌کند. به این ترتیب، دانش‌آموزان حق ندارند بدون اجازه والدین و اجازه کتبی مدرسه، گوشی به مدرسه بیاورند. کسانی هم  که مجوز دارند، باید در ابتدای کلاس گوشی خود را تحویل دهند و در پایان روز، پس بگیرند.

وزارت آموزش و پرورش چین، هدف از این ممنوعیت را «حفاظت از قوه بینایی دانش‌آموزان»، کمک به دانش‌آموزان برای تمرکز بر تکالیف درسی و جلوگیری از اعتیاد به اینترنت و بازی‌های مجازی اعلام کرده است. اصولا هیچ دانش‌آموز دبستانی و مدرسه راهنمایی حق ندارد گوشی همراه خود را به مدرسه ببرد. به معلم‌ها نیز گفته‌ شده است که نباید با تلفن همراه تکلیف بفرستند یا از دانش‌آموز بخواهند تکالیف را درون گوشی انجام دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق گزارش مرکز دولتی اطلاعات شبکه اینترنت چین، اکثریت قریب به اتفاق کودکان و نوجوانان چین با تلفن همراه هوشمند به اینترنت وصل می‌شوند و در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۷۴ درصد افراد زیر ۱۸ ساله افزاره‌های همراه داشته‌اند. این افراد زیر ۱۸ سال، معمولا از گوشی برای مطالعه در فضای مجازی، موسیقی گوش دادن و بازی کردن استفاده می‌کنند.

این ممنوعیت واکنش‌های مختلفی را در چین، در پی داشته است.

بر اساس نظرسنجی تارنمای چینی دکاور، از یک هزار و ۹۰۰ نظری که در وایبو (مشابه چینی توییتر)، منتشر شده است، ۴۵ درصد گفته‌اند که لزومی ندارد دانش‌آموزان گوشی به مدرسه بیاورند. بیش از یک‌چهارم افراد خواهان خط‌‌مشی منعطف‌تری بودند و ۲۰ درصد هم گفته‌اند آوردن تلفن همراه به مدرسه باید مجاز باشد.

اما طبق نظرسنجی خبرگزاری سینانیوز از حدود ۲۷ هزار نفر، اکثریت گفتند که نیازی به وضع مقررات جدید نیست زیرا استفاده از تلفن همراه در ساعات مدرسه در کل ممنوع است.

گزارش تکمیلی در خبرگزاری‌ها آمده است

© The Independent

بیشتر از جهان