انصاریان و آن‌همه شور و هیجان دیگر زنده نیست

مرگ تلخ بازیکنی که برای فوتبال خبر و هیاهو می‌ساخت

باورش برای دوستداران فوتبال سخت است که چند روز بعد از درگذشت مهرداد میناوند به دلیل ابتلا به کرونا، خبر درگذشت علی انصاریان را بشوند-عکس از تسنیم

باورکردنی نیست که پسری با آن‌همه شور و هیجان برای زندگی و آن‌همه خبرسازی و شیطنت جوانانه، با ویروس مرگبار کرونا جان خود را از دست بدهد.

باورش برای دوستداران فوتبال سخت است که چند روز بعد از درگذشت مهرداد میناوند به دلیل ابتلا به کرونا، خبر درگذشت علی انصاریان را بشنوند. اما این اتفاق رخ داد تا تلخ‌کامی روزهای سیاه کرونا بیشتر شود. چهره‌هایی مثل میناوند و انصاریان یادآور نسلی از فوتبال ایران هستند که چندی از پایان فوتبال‌شان گذشته و مرگ برای آنها زودهنگام و غم‌انگیز است.

علی انصاریان از سال ۷۵ در تیم فجرسپاسی شیراز بازیکن جوانی بود که رویای درخشیدن در فوتبال برایش واقعیت پیدا کرد. باشگاه فجر چون می‌توانست بازیکنان جوان را برای گذراندن دوره سربازی به خدمت بگیرد، در آن سال‌ها چهره‌های جوانی را به فوتبال ایران معرفی می‌کرد. در فجر همه مدافع جوانی را شناختند که سخت‌گیرانه در مهار هر مهاجمی موفق بود. او از فجر به دعوت منصور پورحیدری پیراهن تیم ملی را پوشید. بعد از جام جهانی ۹۸ باید بازیکنان جوانی به تیم ملی می‌پیوستند و علی انصاریان در همان مقطع به تیم ملی راه یافت. انصاریان در تمام دوران فوتبالش فقط ۶ بار برای تیم ملی بازی کرد اما به عنوان بازیکن باشگاهی سال‌های سال از بازیکنان مشهور لیگ برتر بود.

سال ۷۸ پرسپولیس مدافعی را استخدام کرد که ویژگی فوتبالش تعصب و درخشش در هیاهو بود. انصاریان با نمایش تعصب، خیلی زود به چهره پر سر و صدای پرسپولیس تبدیل شد و جوانی‌اش او را به حاشیه‌های فوتبال علاقمند می‌کرد. او جوان بود و عطش دیده شدن داشت، آنچنان که می‌گفت: "جالب است اگر اوت بلند می‌انداختم حواسم بود دوربین دارد چه کار می‌کند. من تا وقتی که قرمزی بالای دوربین را نمی‌دیدم اوت نمی‌انداختم. من حتی دوربین طبقه ۲ را می‌دیدم. قرمزی دوربین معلوم بود و اینکه دوربین‌ها پاس می‌دهند به همدیگر کاملا مشخص است. کارگردان تلویزیونی این کار را انجام می‌دهد." شیطنت‌های او و شور و علاقه‌اش برای ستاره شدن از جذابیت‌های فوتبالش بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انصاریان تا سال ۸۲ برای پرسپولیس بازی کرد و سپس در پی اختلافاتش با باشگاه پرسپولیس، به سایپا رفت. یک فصل در سایپا بازی کرد و به پرسپولیس برگشت. سال ۸۵ در انتقالی جنجالی استقلال را انتخاب کرد. طرفداران فوتبال او را بازیکنی پرماجرا به یاد می‌آورند که همیشه سعی می‌کرد خبرساز باشد. انصاریان در سال‌های پایانی فوتبالش در تیم‌های استیل‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر بازی کرد.

از آغاز دهه ۹۰ علی انصاریان گرایش داشت که در تلویزیون و سینما نقش بازی کند. اغلب ورزشکارانی که سراغ تلویزیون و سینما می‌روند، با تکیه به وجه شهرت خود این حرفه را شروع می‌کنند و علی انصاریان خیلی زود بازیگر سریال‌ها و فیلم‌هایی شد که این وجه بازیگران برای سازندگان آنها اهمیت دارد. انصاریان در چندین سریال و فیلم سینمایی ایفای نقش کرد و مجری برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی شد.

شرکت در یکی از همین برنامه‌ها همراه با مهرداد میناوند و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی دلیل ابتلای او به ویروس کرونا اعلام می‌شود.

مرگ چهره‌های شناخته‌شده و جوان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از وخیم بودن آمار مرگ بر اثر این بیماری در ایران خبر می‌دهد. در یک ماه اخیر شهروندان ایرانی بارها و بارها دربار کوتاهی ایران در خرید واکسن اعتراض کرده‌اند و صدای‌ این اعتراض بلند است اما پاسخ درخوری دریافت نمی‌شود.

در روزهایی که انصاریان در بستر بیماری بود و هر لحظه اخبار ناگوار درباره روند درمان او شنیده می‌شد، این رفتارها که مکالمات خصوصی با انصاریان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود، خوشایند نبود.

یاد علی انصاریان برای دوستداران فوتبال زنده خواهد ماند و از او باید به عنوان شخصیتی یاد شود که به هیاهوی فوتبال می‌افزود، به کارش عشق می‌ورزید و برای درخشیدن در فوتبال و زندگی شور داشت.

بیشتر از ورزش