«مایک پنس قصد دارد یک کمیته اقدام ملی تاسیس کند»

کمیته اقدام سیاسی از شرکت در کارزارهای انتخاباتی محروم خواهد بود، اما به آقای پنس این فرصت را می دهد که رابطه خود را با حزب جمهوریخواه حفظ کند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و همسرش کارن پنس در روز تحلیف جو بایدن - Melina Mara / POOL / AFP

گفته می‌شود مایک پنس، معاون سابق ریاست‌جمهوری آمریکا در میان شایعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴،  درنظر دارد یک کمیته اقدام سیاسی تاسیس کند.

شبکه خبری ان بی سی روز دوشنبه گزارش داد که آقای پنس در هفته‌های آینده خبر تاسیس این کمیته را اعلام خواهد کرد.

گروه آقای پنس در رده سازمانهای «۵۰۱ ۰سی) ۴» قرار خواهد گرفت یعنی می‌تواند برای نامزدهای انتخاباتی تبلیغات خریداری کند، اما تنها قادر است نیمی از وجوه خود را صرف برنامه‌های سیاسی کند. 

این منبع اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود به ان بی سی گفت هدف این کمیته ترغیب و ارائه «فلسفه استوار محافظه کار» به مردم آمریکاست.

هرچند این سازمان از شرکت در کارزارهای انتخاباتی محروم خواهد بود، اما به آقای پنس این فرصت را می‌دهد که در سال‌های پیش از برگزاری دور آینده ریاست جمهوری، رابطه خود را با حزب جمهوریخواه حفظ کند. 

انتظار نمی‌رود معاون سابق ریاست جمهوری تا پیش از ۲۰۲۲ در مورد بلندپروازی‌های سیاسی‌اش اعلامیه‌ای صادر کند، اما مشاوران او به ان بی سی گفته‌اند آقای پنس هنوز در مورد نامزدی خود در انتخابات آینده تصمیم نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای پنس ۶۱ ساله، چهار سال معاون دونالد ترامپ بود، اما در حالی که آقای ترامپ هفته‌های آخر ریاست جمهوری‌اش را با تلاش مجلس نمایندگان برای استیضاح به اتهام تهییج شورش‌های ششم ژانویه سپری می‌کرد، فاصله خود را با او حفظ کرد.

دونالد ترامپ آقای پنس را تحت فشار گذاشت تا نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را تغییر دهد، اما او پیش از تایید نتیجه آرای انتخاباتی، در بیانیه‌ای گفت دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

گفته می‌شود مناسبات میان این دو در هفته‌های آخر ریاست جمهوری آقای ترامپ به سردی گراییده بود، اما آقای پنس هنوز درمورد اینکه آیا درصورت تمایل آقای ترامپ به شرکت در انتخابات آتی از رقبای او حمایت خواهد کرد یا نه، تصمیمی اتخاذ نکرده است. منابع نزدیک به آقای پنس به ان بی سی گفته‌اند: «تا آن هنگام راه درازی باقی است.»

در حال حاضر آقای پنس خود را از انظار دور نگاه داشته است. او پس از شرکت درمراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه، واشنگتن را همراه با همسرش، کارن، به قصد «سینت کروا» در «ویرجین آیلندز» آمریکا ترک کرد.

هرچند او همچنان تحت محافظت نیروهای مخفی قرار دارد، اما هنوز محل اقامت مشخصی ندارد و گفته می‌شود همراه با همسرش در تلاش یافتن محلی برای سکونت خود هستند.

او به روشنی گفته ایالت ایندیانا جایی است که در آن به دنبال خرید یک خانه است. آقای پنس کمی پس از مراسم تحلیف بایدن گفت: «من به کارن قول داده‌ام امسال تابستان به ایندیانا برخواهیم گشت. هیچ کجا مثل خانه (زادگاه) نیست.»

ایندیپندنت با آقای پنس برای گفتگو تماس گرفته است.

© The Independent