سرکوب تمایلات جنسی؛ داستان پشت پرده تولید یک بیسکوییت

«در دیدگاه گراهام، هر چه عمل انجام شده غیراخلاقی‌تر باشد، آسیب جسمی بیشتری وارد خواهد آورد»

به گفته گراهام رژیم غذایی نقش بزرگی در برانگیختن تمایلات جنسی داشت - GRAHAM CRACKERS- Pixabay

داستان منحصر به فرد خلق تردک گراهام [نوعی بیسکوییت ترد] باعث سرگرمی اهالی اینترنت شد بعد از آن که یک شوخی در توییتر از مردم خواست تا منشا خلق این خوردنی را جست‌وجو کنند. 

این هفته پست‌های پرشماری در توییتر در جریان بود که همه یک چیز می‌خواستند: «لطفا در گوگل جست‌وجو کنید چرا تردک گراهام اختراع شد.» 

توییت دیگری نوشت: «فقط دلیل اختراع تردک گراهام را در گوگل جست‌وجو و روز خود را نابود کنید.» 

این درخواست باعث شد بالای ۲۰۰ هزار جست‌وجو از سوی مردم انجام شود و آن‌هایی که به قدر کافی کنجکاو بودند فهمیدند تردک گراهام در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی تولید شد تا باعث سرکوب تمایلات جنسی آمریکایی‌ها شود. 

طرح این خوردنی که امروزه خیلی محبوب است از سوی کشیش سیلوستر گراهام، یک کشیش پرسبیترین از ایالت کانکتیکات آغاز شد که معتقد بود تمایلات جنسی، از جمله خودارضایی، باعث مریض شدن افراد و در نهایت منجر به فساد و تباهی می‌شود. 

نشریه آتلانتیک می‌نویسد: «در دیدگاه گراهام، رابطه میان رابطه جنسی و بهداشت ساده بود: هر چه عمل انجام شده غیراخلاقی‌تر باشد، آسیب جسمی بیشتری وارد خواهد آورد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

و به گفته آقای گراهام رژیم غذایی نقش بزرگی در آتش ریختن به هیزم این تمایلات داشت و به باور این کشیش خوردن گوشت و چربی منجر به تمایلات جنسی بیشتر می‌شد.

 برای کاهش تمایلات جنسی افروخته، آقای گراهام پیشنهاد داد آمریکایی‌ها رژیم غذایی سختگیرانه‌ای شامل فیبر بالا و کاملا گیاه‌خوارانه را پی بگیرند که به گفته نشریه اسنوپس شامل استفاده از «آرد گندم الک نشده خانگی به جای آرد سفید الک شده» بود. 

نان پخته شده خود آقای گراهام با این آرد که یک تردک کم‌شیرین بود به اعتقاد او جایگزینی برای نان سفید فرآوری شده بود و نهایتا به نام خودش معروف شد. 

گرچه درباره این که آیا آقای گراهام در واقع اولین تردک گراهام را تولید کرده شک وجود دارد، چرا که برخی گزارش کرده‌اند دستور پخت این خوردنی تا چیزی حدود ۳۰ سال بعدتر ابداع نشد اما به هر صورت این خوردنی هنوز نام او را به همراه دارد. 

با این حال، خلاف تردک‌های گراهام در گذشته، نسخه‌های فعلی معمولا در پوششی از شکر یا عسل تولید می‌شوند و اغلب از این تردک‌ها برای درست کردن «اسمورز» از مارشمالو و شکلات آب شده استفاده می‌کنند. 

در توییتر واکنش‌ها به منشا خلق این خوردنی از سرگرم شدن کاربران تا شوکه شدن افراد متفاوت بود و بسیاری اظهار داشتند که نمی‌دانستند منشا خلق این تردک طرد میل جنسی بوده است. 

شخصی توییت کرد: «همین الان در گوگل جست‌وجو کردم چرا تردک گراهام خلق شد و خیلی گیج شدم.» 

شخص دیگری گفت: «باشه ولی تردک گراهام این قدر خوب است که به ما اسمورز داده است، پس گاهی زیبایی می‌تواند در نتیجه تلاش برای جلوگیری از خودارضایی به وجود ‌آید!»

© The Independent

بیشتر از زندگی