بحبوحه کرونا و معضل «چندش‌آور» مدفوع سگ در بریتانیا

شورای شهر بلکپول «گشت‌های مدفوع سگ» به راه انداخته تا کسانی که مدفوع سگ خود را جمع نمی‌کنند، صد پوند جریمه کند

ساکنان دهکده تیپتیری از دیدن صحنه « چندش‌آور مدفوع‌های آویزان» بر شاخه‌های یک درخت به خشم آمدند - Alessandro RAMPAZZO / AFP

بریتانیا ظاهرا با بحران جدید و در حال تشدید مدفوع سگ دست و پنجه نرم می‌کند که به گفته رسانه‌های محلی در سراسر کشور «آفت کیسه مدفوع سگ‌ها» است که با بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا نیز همراه شده است. 

نشریه «گلاسترشایر گزت» روز جمعه گفت ده‌ها تن از خوانندگانش از «نقاط پرتراکم مدفوع» شکایت کرده‌اند که طی قرنطینه ملی بدتر هم شده است که احتمالا به سبب افزایش بالای سرپرستی سگ‌ها در بریتانیا طی سال گذشته بوده است. 

یکی از خوانندگان گفت: «هیچ وقت نفهمیدم چرا کسی دردسر این را به جان می‌خرد که مدفوع سگش را در کیسه کند ولی بعد آن کیسه را به نحوی مناسب دور نیندازد که بعد ما شاهد آویزان شدن چنین کیسه‌ای از درختی یا چیزی شبیه این باشیم، کثافتی مادون انسان!» 

در اسکس، ساکنان دهکده تیپتیری از دیدن صحنه «کاملا چندش‌آور مدفوع‌های آویزان» بر شاخه‌های درختی به خشم آمدند. 

لین وایت، که شغلش گرداندن سگ‌ها است، به نشریه «دیلی گزت» اسکس گفت: «من از دیدن میزان کیسه مدفوع سگ‌های رها شده در آن جا مشمئز شدم. مردم باید بفهمند مدفوع سگ به این میزان سمی و حتی خطرناک است. واقعا چندش‌آور است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی تابستان، باشگاه سگ‌های خانگی گزارش کرد مراجعات برای سرپرستی سگ‌های این مجموعه ۱۸۰ درصد افزایش داشته است و در همین حال جامعه سلطنتی جلوگیری از ظلم به حیوانات گفته است شاهد افزایش شش برابری بازدیدها از صفحات مجازی سرپرستی سگ‌های خود است. 

قیمت به سرپرستی گرفتن سگ نیز به شدت افزایش یافته که حاکی از میزان بالای تقاضا برای داشتن حیوانی خانگی طی این بیماری عالم‌گیر است. 

بیل لمبرت، دبیر بهداشت و رفاه باشگاه سگ‌های خانگی گفت: «سگ‌های ما بدون شک در دوران این بیماری عالم‌گیر به ما کمک می‌کنند و سرگرمی خوب و لذت‌بخشی برای رهایی از اضطراب‌های حاصل از کووید-۱۹ هستند که باعث اختلال در سراسر کشور شده است.» 

اما افزایش سرپرستی سگ‌ها ظاهرا به گونه‌ای غیر قابل اجتناب منجر به شدت گرفتن بحران فعلی مدفوع سگ شده است، بحرانی که آن قدر در بلک‌پول وخیم شده که شورای شهر «گشت‌های مدفوع سگ» به راه انداخته تا کسانی که مدفوع سگ خود را جمع نمی‌کنند، صد پوند جریمه کند. 

یکی از ساکنان محلی به «لنکشایر لایو» گفت: «وضعیت خیابان‌هایی که ما در آن‌ها زندگی می‌کنیم خیلی بد شده است و هر متر یک مدفوع دیده می‌شود. معمولا خارج خانه من هم چند بار در هفته مدفوع جا گذاشته می‌شود. کوچک‌ترین پسر من معلول است و بیرون بردن او برای تمرین کاری اساسی برای فعال و سالم نگه داشتن او است، اما وضعیت خیابان‌ها مانند میدان مین شده است و گهگاه باید راه خود را از میان این مین‌ها بیابیم.» 

در جنوب غرب کشور، «دیون لایو» گزارش کرد ساکنان محل بنا دارند «اعتراضات علیه مدفوع» را مقابل مرکز بوراتور دارتمور برگزار کنند چرا که «آفت» کیسه‌های مدفوع در سراسر دریاچه و روی نرده خانه‌های مردم دیده می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی