کمک ۳۰ میلیون دلاری طرفداران ترامپ در هفته‌های پایانی دولت

ترامپ برای فعالیت‌های خود و تامین بودجه کاندیداهای جمهوریخواهان و تداوم سیاست‌های حزب جمهوریخواه، میلیون‌ها دلار سرمایه در اختیار دارد

ترامپ که بنا به شایعات قصد تاسیس یک حزب جدید را دارد، همچنین به تلاش‌هایش برای نفوذ جدی در حزب جمهوریخواه ادامه می‌دهد-AFP

در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۰ و همزمان با ادعاهای مکرر دونالد ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات، کمیته اقدام سیاسی «نجات آمریکا» رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده، در چند هفته آخر سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون دلار دریافت کرده است. 

براساس پرونده‌های کمیته اقدام سیاسی «نجات آمریکا» آقای ترامپ در کمیسیون انتخابات فدرال، که فعالیت‌های مربوط به بازه زمانی ۲۴ نوامبر تا ۳۱ دسامبر را پوشش می‌دهد، این کمیته سال ۲۰۲۱ را با ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار ذخیره نقدی آغاز کرده است. 

قرار است رییس‌جمهوری سابق آمریکا برای دومین بار در سنای این کشور استیضاح شود. پرونده‌ها نشان می‌دهند که آقای ترامپ، که در انتخابات ۲۰۲۰ در مقایسه با کل آرایی که در سال ۲۰۱۶ کسب کرد، آرای بیشتری را نصیب خود کرد، از حمایت مالی محکم هواداران و حامیانش برخوردار است. 

این پول حاصل تلاش فراوان آقای ترامپ در جهت کسب کمک‌های مالی برای تامین بودجه به چالش کشیدن ادعاهای مربوط به تقلب انتخاباتی بود. آقای ترامپ که بنا به شایعات قصد تاسیس یک حزب جدید را دارد، همچنین به تلاش‌هایش برای نفوذ جدی در حزب جمهوریخواه ادامه می‌دهد. 

به گفته شبکه خبری سی‌ان‌ان، اولین و بزرگ‌ترین بخش از این بودجه به کمیته «نجات آمریکا» تعلق یافته که «که یک ابزار عمده برای فعالیت‌های سیاسی ترامپ در دوران پس از ریاست جمهوری او است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرونده‌ تشکیل شده نشان می‌دهد که «نجات آمریکا» ‌تنها حدود ۲۰۰ هزار دلار در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۰ خرج کرده است. با این حال، کمیته کمپین آقای ترامپ میلیون‌ها دلار صرف هزینه‌های تبلیغاتی و حقوقی او کرده است. 

همچنین پیش‌بینی می‌شود که آقای ترامپ در جریان دادگاه استیضاح، که قرار است هفته آینده در سنا آغاز شود، با هزینه‌های حقوقی بالایی مواجه شود. 

گفته می‌شود که کمپین آقای ترامپ حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار پول نقد دارد. همزمان کمیته «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» ترامپ، که کمیته مشترک جمع‌آوری پول، از جمله با کمیته ملی جمهوریخواهان، کمپین ترامپ، و «نجات آمریکا»‌ است، سال ۲۰۲۱ را با حدود ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار آغاز کرد. 

این بودجه‌ها به این معنی است که ترامپ برای فعالیت‌هایش یا برای تامین بودجه کاندیداهای جمهوریخواهان و تداوم سیاست‌های حزب جمهوریخواه، میلیون‌ها دلار پول خواهد داشت. 

اخیرا و به دنبال دیدار آقای ترامپ با کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا، که نشانی از نفوذ رییس‌جمهوری سابق قلمداد می‌شود، «نجات آمریکا» با صدور بیانیه‌ای گفت که «محبوبیت آقای ترامپ هرگز قوی‌تر از امروز نبوده است، و تایید او شاید بیش از هرگونه تایید دیگری در گذشته، معنی دارد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان