شتاب گرفتن واکسیناسیون در بریتانیا: ششصد هزار نفر در یک روز

«تا دو هفته آینده تأثیر واکسن ویروس کرونا را در افراد بالای ۸۰ سال مشاهده خواهیم کرد»

تعداد ۶۰۹  هزار و ۱۰ نفر دریافت‌کننده واکسن کرونا در  نوبت اول یا دوم، رکورددار بوده‌ است-OLI SCARFF / AFP

بر اساس گزارش‌ها، در بریتانیا تعداد افرادی که روزانه واکسن ویروس کرونا را دریافت می‌کنند افزایش یافته است و داده‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به ششصد هزار نفر دیگر نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

براساس آمار دولتی، از زمان شروع واکسیناسیون بیش از میلیون و  ۹۷۷ هزار و ۳۰۰ نفر نوبت اول واکسن کووید-۱۹، و ۴۹۱ هزار نفر نوبت دوم آن را دریافت کرده‌اند.

روز یکشنبه، تعداد افرادی که نوبت اول خود را دریافت کردند به  ۵۹۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید. این اولین بار از زمان انتشار آمار روزانه واکسیناسیون است که تزریق بیش از نیم میلیون نوبت اول گزارش می‌شود. 

در همین حال، داده‌ها نشان دادند که ۱۰ هزار و ۶۲۱ نفر دیگر هم  نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند.

در مجموع، ۶۰۹  هزار و ۱۰ نفر دریافت‌کننده نوبت اول یا دوم، نیز رکورددار بوده‌ است.

این آمار مربوط به واکسیناسیون‌های گزارش شده در روز شنبه  است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر سوزان هاپکینز، مدیر پاسخ‌های استراتژیک کووید-۱۹ در مؤسسه بهداشت عمومی انگلیس (پی چ  ئی)، روز یک‌شنبه گفت که متخصصان معتقدند تا دو هفته آینده تأثیر واکسن ویروس کرونا را در افراد بالای ۸۰ سال مشاهده خواهند کرد.

وی در برنامه اندرو مار شو در کانال بی‌بی‌سی ۱، در پاسخ به این‌ پرسش که آیا شواهدی دال بر کاهش سرایت بیماری پس از آغاز واکسیناسیون وجود دارد، گفت: «ما در حال حاضر در تمام گروه‌های سنی شاهد کاهش هستیم.»

«در افراد بالای ۷۰ و ۸۰ سال شاهد کاهش بودیم. هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این کاهش با واکسن در ارتباط مستقیم بوده است یا نه.»

دکتر هاپکینز همچنین گفت که محدود‌یت‌های رفت‌و‌آمد باید به کُندی کاهش یابند تا در صورت بالا رفتن تعداد مبتلایان ،«بتوانیم سریع عمل کنیم.»

این اظهارات در حالی مطرح شدند که طبق تحقیقات اولیه‌ مشاوران علمی دولتی، در صورت کاهش محدودیت‌ها، «موج عظیم مرگ و‌ میر» تنها با واکسیناسیون در تعداد بالا و تأثیر بالای واکسن در جلوگیری از عفونت و نتیجتاً انتقال بیماری – و نه فقط کاهش شدت آن - قابل اجتناب خواهد بود.

به گفته جاناتان وان-تام، معاون افسر ارشد پزشکی انگلیس، تأثیر واکسن‌ در انتقال هنوز روشن نشده و مؤسسه بهداشت عمومی انگلیس، در تلاش است تا تأثیر آن را بر روی عفونت‌ها مشخص کند.

او استدلال کرد که نوبت‌های دارای اثربخشی بالا در آزمایش‌های بالینی «واقعاً نمی‌توانستند هیچ اثری روی انتقال بیماری نداشته باشند.» او در یک کنفرانس مطبوعاتی در داونینگ استریت گفت که مسئله‌ اصلی درواقع «میزان اثربخشی» آن است، نه اثربخش بودن یا نبودن آن.

گزارش‌های بیشتر از انجمن مطبوعات

© The Independent

بیشتر از جهان