اختصاصی‌ ایندیپندنت فارسی: دیدار سه‌ساعته مخفیانه احمدی‌نژاد با مجتبی خامنه‌ای

نزدیکان احمدی‌نژاد می‌گویند مجتبی خامنه‌ای از نامزدی او برای ریاست‌جمهوری «استقبال» کرده است

یک مقام نزدیک به احمدی‌نژاد می‌گوید دیدار او با مجتبی خامنه‌ای در منزل غلامعلی حداد عادل، رییس سابق مجلس، انجام شده است- تصاویر از رسانه‌های اجتماعی

ایندیپندنت فارسی اطلاعاتی را به دست آورده که تایید می‌کند محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، حدود دو هفته قبل به‌طور مخفیانه و غیررسانه‌ای با مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی ایران، دیدار کرده است.

خبر این دیدار را ابتدا روزنامه «الجریده»‌ کویت، که از رسانه‌های معتبر منطقه محسوب می‌شود، روز جمعه منتشر کرده بود؛ اما یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی ضمن تایید آن، جزیيات بیشتری را در این باره ارائه کرد.

ساعتی پس از انتشار این خبر، عبدالرضا داوری، از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و مشاور پیشین رسانه‌ای او در گفتگویی با ایندیپندنت فارسی گفت از جزییات این خبر مطلع نیست و به همین دلیل نمی‌تواند این خبر را تایید یا تکذیب کند، اما «در عین حال چنین دیدارهایی را هم با توجه به موقعیت رسمی دکتر احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار عجیبی نمی‌دانم.»

پیشتر یک مقام نزدیک به رئیس‌جمهور سابق، که نخواست نامش برده شود، به ایندیپندنت فارسی گفت که این دیدار که حدود سه ساعت طول کشیده، در منزل غلامعلی حداد عادل، رئيس سابق مجلس، انجام شده است. غلامعلی حداد عادل پدر زن مجتبی خامنه‌ای است.

او گفت که فضای این دیدار، «دوستانه» بوده است. او افزود: «دکتر احمدی‌نژاد دیدگاه‌های خود را درباره مشکلات کشور ارائه داده و راه‌حل‌هایش را برای حل مسئله تحریم، پرونده هسته‌ای و حل مشکلات اقتصادی مطرح کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، مجتبی خامنه‌ای نه‌تنها از دیدگاه‌های محمود احمدی‌نژاد، بلکه از نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری هم استقبال کرده است و «فقط از دکتر خواسته‌اند در صورت پیروزی در انتخابات، افرادی را که محکومیت قضایی دارند در دولت بعدی به کار نگیرند». پیشتازی احمدی‌نژاد در نظرسنجی موسسه استاسیس (که با حمایت ایران‌وایر انجام شد) در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری، از موضوع‌های صحبت دو طرف بوده است. طبق این نظرسنجی احمدی‌نژاد در صورت نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز خواهد شد.

«الجریده» کویت نوشته بود مجتبی خامنه‌ای گفته است که پدرش، علی خامنه‌ای، شاید مثل گذشته مخالف نامزدی احمدی‌نژاد نباشد. این روزنامه از دیدار احمدی‌نژاد با احمد خاتمی، عضو شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان، نیز خبر داده و آن دیدار را هم در راستای کسب رضایت رهبر جمهوری اسلامی برای نامزدی احمدی‌نژاد ارزیابی کرده بود. این چهره نزدیک به احمدی‌نژاد اما به ایندیپندنت فارسی گفت که خبر روزنامه کویتی در این مورد اشتباه است و احمدی‌نژاد نه با احمد خاتمی، بلکه با محمدرضا مدرسی یزدی، از فقهای شورای نگهبان دیدار کرده است.

در هفته‌های گذشته، برخی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، از مجتبی خامنه‌ای به‌عنوان جانشین پدرش برای مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌اند. اخیرا پوسترهایی خیابانی نیز از منبعی نامعلوم در دفاع از رهبری مجتبی خامنه‌ای پخش شده و هواداران احمدی‌نژاد در رسانه‌های اجتماعی از آن حمایت کرده بودند.