مگان مارکل نقش خود را در خانواده سلطنتی اشتباه فهمیده بود

او قبل از عزیمت به آمریکا فاش کرد که دوستانش توصیه کرده بودند با هری ازدواج نکند

کلویی ساواج می‌گوید قبل از مگان مارکل هم خانواده سلطنتی دیگرانی را شکسته بود- DANIEL LEAL-OLIVAS / POOL / AFP

کلویی ساواج، هنرمند ملیله‌دوزی که در دوخت لباس عروسی مگان مارکل همکاری کرده بود، معتقد است دوشس ساسکس برای نقش خود به‌عنوان عضوی از خانواده سلطنتی آماده نبود.

در سال ۲۰۱۸، مگان با لباس جیوانچی طراحی کلر ویت کلر (Clare Waight Keller) بر تن، با شاهزاده هری ازدواج کرد. او آن لباس را با یک روبنده توری بلند و ابریشمی همراه کرده بود که بر روی آن گل‌هایی به نشانه هر یک از کشور‌های مشترک‌المنافع ملیله‌دوزی شده بود.

کمتر از دو سال پس از آن عروسی سلطنتی، این زوج اعلام کردند که قصد دارند از نقش خود به‌عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی کناره‌گیری و به آمریکای شمالی نقل مکان کنند. این تصمیم باعث شگفتی بسیاری از طرفداران سلطنت شد.

به گفته ساواج که مسئول ملیله‌دوزی آن گل‌ها بر روی توری خانم مارکل بوده است، آن تصمیم تعجب‌آور نبود، چرا که او معتقد است دوشس با یک قضاوت «اشتباه» وارد خانواده سلطنتی شده بود.

ساواج به اینسایدر گفت: «من فکر می‌کنم او درمورد نقش خود قضاوت نادرستی داشت. قبل از او نیز خانواده سلطنتی دیگرانی را شکسته بود. کیت (دوشس کمبریج) وقت زیادی برای سازگار کردن خود داشت. آن‌ها به او وقت دادند. اما مگان با سر شیرجه زد.»

خانم ساواج ادعا می‌کند که دست آخر، «قوانین و مقررات» خانواده سلطنتی در تصمیم این زن و شوهر تأثیرگذار بوده است. او معتقد است که الزامات عضویت در خانواده سلطنتی، پیش از این شاهدخت دایانا و نیز سارا فرگوسن را «عملا در هم شکست».

او در ادامه گفت: «این سیستم پیش‌تر نیز کسانی را شکسته بود. متوجهم که اکنون مقررات نسبت به گذشته کمی آسان‌گیرانه‌تر شده است، اما به‌رغم این، فکر می‌کنم که [مگان مارکل] برای آن‌که چه بکند، چه بگوید و چه بپوشد، هنوز آماده نبود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته ساواج، یکی از سخت‌ترین الزامات عضویت در خانواده سلطنتی برای دوشس، از دست دادن توانایی انجام آن کارهایی است که می‌خواهد انجام دهد.

او گفت: «او می‌توانست نقش برجسته‌ای برای خود رقم بزند. اما من فکر می‌کنم که نهایتاً این کار را بسیار دشوار یافت.» 

خانم ساواج افزود: «او همیشه می‌توانست هرطور که دلش می‌خواست رفتار کند. اما متأسفانه مسئله به‌سادگی این است که مقررات نانوشته‌ای وجود دارد و هر کاری نمی‌توان کرد.»

مگان و هری هر دو درباره آزار و اذیت دوشس به‌عنوان عضوی از خانواده سلطنتی، علنی سخن گفته‌اند.

قبل از عزیمت آن‌ها، مگان فاش کرد که دوستانش به او توصیه کرده بودند با هری ازدواج نکند. او گفت دوستانش به او هشدار داده بودند که روزنامه‌های بریتانیا زندگی او را «نابود می‌کنند».

دوشس این نظرها را در مستند «هری و مگان: یک سفر آفریقایی» در جریان سفر سلطنتی دوک و دوشس ساسکس به جنوب آفریقا بیان کرد.

پس از قرار گرفتن زیر ذره‌بین مردم، دوشس ساسکس گفت كه برای مقابله با این فشار سعی کرده است «در تطابق با روحیات بریتانیایی، دهان خود را ببندد»، اما اعتراف كرد كه این تلاش «احتمالاً واقعاً مضر و مخرب» بوده است.

او در آن مصاحبه گفت: «صادقانه بگویم، من مدت طولانی است که به اچ (H)، این نامی است که [هری] را با آن صدا می‌زنم، گفته‌ام که فقط زنده ماندن کافی نیست، هدف زندگی کردن است. آدم باید رشد کند؛ احساس خوشبختی کند.»

این زوج به همراه پسرشان آرچی، از آن زمان به بعد به کالیفرنیا نقل مکان کرده‌اند و در آنجا فعالیت‌های مختلف خیریه و تجاری را آغاز کرده‌اند.

خانم ساواج که کار ملیله‌دوزی لباس عروسی سلطنتی را برای کیت میدلتون هم انجام داده است، پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل کسادی ناشی از کرونا مجبور شده است استودیوی ملیله‌دوزی خود را تعطیل کند و ممکن است نتواند اجاره‌خانه‌اش را هم بدهد.

ماه گذشته او به روزنامه پیپل گفت: «بسیار وحشتناک است. همه کارها خوابیده است.»

ایندیپندنت برای اظهارنظر با نماینده دوک و دوشس ساسکس تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی