دولت بایدن هیئتی برای بررسی روند صلح به کابل می‌فرستد

رئیس‌جمهور افغانستان روی کار آمدن دولت بایدن را فصل جدیدی در روابط بین کابل و واشینگتن خوانده است

آقای غنی در نشست امروز خود گفت که او نه مانع صلح، که عامل صلح، خواهد بود- WAKIL KOHSAR / AFP

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان دقایق پیش در یک نشست مجازی اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، برای بررسی روند صلح افغانستان، هیئتی را از واشینگتن به کابل می‌فرستد.

او گفت: «ایالات‌متحده تیمی به کابل می‌فرستد. ما نیز از طریق ویدیو کنفرانس در مورد این که چگونه روند صلح را تقویت کنیم، (با جو بایدن) گفت‌وگو خواهیم کرد.»

تاکنون مشخص نشده است که این تیم در چه رده‌ای خواهد بود اما از کلام آقای غنی روشن است که کسی جز زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، به کابل خواهد رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابطه آقای خلیلزاد و اشرف غنی در این اواخر بر سر روند صلح این کشور، شکرآب شده و آقای غنی نپذیرفت تا در آخرین سفر خلیلزاد به کابل، با او دیدار کند.

رئیس‌جمهور افغانستان روی کار آمدن دولت بایدن را فصل جدیدی در روابط بین کابل و واشینگتن خوانده است.

همزمان، شیرمحمد عباس استانکزی، مذاکره‌کننده ارشد طالبان، اشرف غنی را مانع برقراری صلح در افغانستان خوانده و گفته است که اگر او استعفا دهد، طالبان حاضر است با دولت جدید مشترکا کار کند.

آقای غنی در نشست امروز خود گفت که او نه مانع صلح، که عامل صلح، خواهد بود. وی در مقابل طالبان را متهم کرد که اراده‌ای برای صلح ندارند.

او درباره پیشنهاد حکومت موقت گفت که پایان این نوع حکومت‌ها، خونریزی است و وی حاضر نیست اجازه دهد چنین حکومتی روی کار آید. غنی افزود:‌ «ما در گذشته حکومت موقت داشتیم که سرانجامش خونریزی بود.»