روياى بازگشت به مسابقات براى اندى مورى چقدر به واقعيت نزديك است

آیا موری می‌تواند با حریفانی چون نادال، فدرر یا جکوویچ مسابقه دهد؟

Greg Wood / AFP

اندى موراى اهل كشور اسكاتلند، مشهور‌ترين تنيسور بريتانيا در طول تاريخ، برنده ۳ دوره از مسابقات گرند اسلم و دارنده عناوین مهم دیگر از جمله قهرمانی در مسابقات ملی یا همان مسابقات جام دیویس و دو مدال طلاى المپيك، نزدیک به یک سال است که از مسابقات دور مانده است. پس از مصدومیت‌های پیاپی، تاکنون او سه بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است. بار اول از ناحیه کمر مورد عمل جراحی قرار گرفت و نزدیک به ۷ ماه مسابقات را از دست داد، اندی ۲ بار دیگر نیز جراحی شد که هر دو‌بار آن از ناحیه لگن بود. 

او‌هر بار با روحیه‌ای مثال زدنی و با تمرینات و بدنسازی‌های سخت به مسابقات بازگشت اما در مسابقات اپن استراليا در بازی مقابل باوتیستا آگوت در حالی که درد زیادی را تحمل می‌کرد و اشک می‌ریخت بازی را تا آخر ادامه داد و در پایان اعلام کرد که احتمالا آخرین بازی او بوده است. بلافاصله بعد از آن مسابقات او برای بار سوم تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت ناگهان اخباری از وی منتشر شد.

خبر این بود که اندی در مسابقات ویمبلدون به میادین باز خواهد گشت اما در مسابقات دو نفره. او‌ در دو قسمت به رقابت پرداخت، در دوبل مردان و دوبل میکس که در هر دو رقابت در مراحل ابتدایی از دور مسابقات کنار رفت. به نظر می‌آمد که او از آمادگی خوبی برخوردار است و حرکت‌های سریع و دوندگی‌های او نشان می‌داد که دوران آسیب دیدگی را به پایان رسانده است. اما این سوأل در ذهن تمامى کارشناسان و تماشاگران تنیس بوجود آمد که آیا اندی قصد بازگشت به مسابقات انفرادی را دارد یا خیر، آیا او به قدری آمادگی پیدا کرده است که بتواند با رقبای سرسختی مثل نادال، فدرر یا جکوویچ رقابت کند، یا او‌تصمیم دارد که دوران حرفه ای تنیس خود را در مسابقات دو نفره به پایان برساند.

اندی تصمیم دارد هفته آینده باردیگر، این‌بار به همراه برادرش جیمی مورای در مسابقات دو نفره سیتی اوپن در شهر واشنگتن شرکت کند وشاید امسال آخرین سال او در تمامی مسابقات تنیس باشد.

بیشتر از ورزش