هشدار کم‌سابقه در مورد تهدید گروه‌های افراطی داخلی در آمریکا

در هشدار وزارت امنیت داخلی ایالات متحده به «تشدید فضای تهدید در سراسر کشور» اشاره شده است

گروهی از حامیان تندرو دونالد ترامپ روز ششم ژانویه در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به ساختمان کنگره حمله کردند-AFP

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در جدیدترین بولتن ویژه تروریسم خود در مورد احتمال بروز خشونت‌های داخلی از سوی برخی افراد افراطی که همچنان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پاییز گذشته اعتراض دارند هشدار داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه در گزارشی نوشت، وزارت امنیت داخلی آمریکا به تهدید مشخصی اشاره نکرده است، اما گفته یورش اوایل ژانویه به کنگره ممکن است برخی افراطی‌ها را برای حملات بیشتر جسورتر کرده باشد.

در این هشدار کم‌سابقه به «تشدید فضای تهدید در سراسر کشور» اشاره و گفته شده است این فضا همچنان وجود دارد و داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند برخی «افراطی‌های خشن با انگیزه‌های ایدئولوژیک» شاید به دست به خشونت بزنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروهی از حامیان تندرو دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا روز ششم ژانویه در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، که جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ پیروز آن شد، به ساختمان کنگره حمله کردند.

در جریان آن حمله پنج نفر – چهار تن از مهاجمان و یک مامور پلیس – جان خود را از دست دادند و نمایندگان دموکرات کنگره، و برخی از همکاران جمهوری‌خواه آنها، ترامپ را به دلیل تحریک هواداران خود، مسئول آن می‌دانند.

در بولتن ویژه تروریسم وزارت امنیت داخلی ایالات متحده معمولا در مورد تهدیدهای مرتبط با گروه‌های تروریستی خارجی هشدار داده می‌شود و به ندرت پیش آمده است که در مورد تهدید افراد داخل کشور هشداری صادر شود.

بیشتر از جهان