انتقاد از فاوچی به دلیل زمان زیادی که برای حمله به ترامپ صرف می‌کند

«دکتر فاوچی در مصاحبه با پادکست نیویورک تایمز به جای تمرکز بر کووید-۱۹ بیشتر زمان خود را به انتقاد از دونالد ترامپ اختصاص داد»

دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های مسری در ایالات متحده - Alex Wong/Getty Images/AFP

دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های مسری در ایالات متحده، روز سه‌شنبه در شبکه خبری فاکس مورد انتقاد قرار گرفت. مجریان او را متهم کردند که علی‌رغم شیوع ادامه‌دار بیماری همه‌‌گیر کووید-۱۹، زمان زیادی را به انتقاد از ریاست جمهوری دونالد ترامپ اختصاص داده است.

در برنامه سه‌شنبه «اتاق خبر امریکا»، دانا پرینو، یکی از مجریان ادعا کرد دکتر فاوچی در مصاحبه ۲۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای خود با پادکست نیویورک تایمز، حدود ۲۴ دقیقه به صحبت درباره ارتباط خود با رئیس جمهور ترامپ اختصاص داده است، به جای آنکه بر موضوع کووید-۱۹ تمرکز کند.

خانم پرینو به طعنه گفت دکتر فاوچی به نظر خیلی مایل بود به پرسش‌ها درباره آقای ترامپ پاسخ دهد. او از فاوچی پرسید: «آیا هیچ فایده‌ای در ادامه دادن پاسخ‌ها در مورد پرسش‌هایی مربوط به روابط کاری شما با ترامپ، وجود دارد در حالی که بحران شیوع ویروس کرونا، این‌گونه که می‌گویید وخیم است؟»

دکتر فاوچی که اکنون مامور ارشد پزشکی رئيس جمهور جو بایدن است، با نکته‌ای که خانم پرینو مطرح کرد، موافق بود و تاکید کرد ما اکنون باید روی موضوع ویروس کرونا تمرکز کنیم، نه اینکه وقت را صرف مسایل مربوط به دولت قبل کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فاوچی گفت: «من با تو موافقم، دانا. واقعا بعد از آن مصاحبه با خود گفتم ما واقعا باید نگاهی رو به آینده داشته باشیم و گذشته را پشت سر گذاریم.»او گفت: «بنابراین از حالا به بعد، من دیگر به تحلیل آنچه در گذشته اتفاق افتاد علاقه‌ای ندارم و می‌خواهم تمام توجه خود را معطوف کنم به آنچه اکنون باید انجام دهیم.»

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایالات متحده با ۲۴.۹ میلیون مورد، بیشترین موارد ابتلا به کووید-۱۹ را در دنیا ثبت کرده است که شامل حدود ۴۱۶ هزار مورد از مرگ مبتلایان است.

دکتر فاوچی، یکی از اعضای کارگروه دونالد ترامپ برای مبارزه با کووید-۱۹ بود ولی همواره علنا درباره تمهیدات قرنطینه، کنار گذاشتن محدودیت‌ها، میزان تهدید بیماری همه‌‌گیر و روش‌های مداوای جنجالی آن، با او اختلاف نظر داشت.

از زمان تحلیف آقای بایدن در ۲۰ ژانویه به این طرف، این متخصص ۸۰ ساله در مصاحبه با تایمز و اخبار ام‌اس‌ان‌بی‌سی، درباره دشواری‌ همکاری با کابینه ترامپ صحبت کرده است.

دکتر فاوچی گفت او و خانواده‌اش از اوایل ماه مارس ۲۰۲۰، مورد آزار و اذیت واقع شده است و حتی تهدیدهای مرگ دریافت کرده‌ است. او فاش کرد که طی ریاست جمهوری آقای ترامپ، دانشمندان نمی‌توانستند حقیقت را بگویند چرا که احساس می‌کردند رئیس جمهور و مقامات دولت او می‌خواهند این گونه جلوه دهند که همه چیز تحت کنترل و اوضاع رو به بهبود است.

© The Independent

بیشتر از جهان