توطئه‌های «لشکر اجنه» علیه جمهوری اسلامی

سال ۱۳۹۹ در حالی آغاز شد که علی خامنه‌ای از دشمن جدیدی رونمایی کرد: اجنه

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران - اول فروردین ۱۳۹۹ KHAMENEI.IR / AFP

موضوع «جن» بار دیگر به صف نخست سیاست در ایران وارد شده است. روز دوشنبه، ۶ بهمن احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یادداشتی در مورد ارتباط چهره‌های سیاسی و مذهبی مفاسد اقتصادی گفت «متأسفانه جن‌گیرها و کهانت‌ورزان فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان نقش داشته‌اند.»

خبرها یا هشدار درباره رابطه مسئولان جمهوری اسلامی با جن‌گیر‌ها موضوع تازه‌ای نیست. در سال ۱۳۸۸ و پس از آنکه اسفندیار رحیم‌ مشایی به عنوان معاون اول در دولت دوم احمدی‌نژاد منصوب شد و علی خامنه‌ای با آن مخالفت کرد، طیفی از چهره‌های نزدیک به سپاه پاسداران او را به عنوان واسطه‌ای معرفی کردند که جن‌گیرها، رمال‌ها و مرتاض‌ها را به احمدی‌نژاد وصل کرده است.

از قضا همان زمان هم احمد توکلی در صف فاش‌کنندگان اجنه بود. وقتی نافرمانی احمدی‌نژاد در برابر علی خامنه‌ای روشن شد و بنا بر حذف او و یارانش از قدرت گذاشته شد، توکلی به همراه علیرضا زاکانی، مجتبی ذوالنور و الیاس نادران و البته همراهی رسانه‌ای سپاه پاسداران عنوان «جریان انحرافی» و «مرتبطین با رمال‌ها و جن‌گیرها» را برای حذف گام‌به‌گام نزدیکان احمدی‌نژاد رایج کردند.

وبسایت جهان‌نیوز وابسته به علیرضا زاکانی در یک نوبت با انتشار خبری مدعی شد که مشایی سفرهای منظمی به هند دارد و در آن‌جا با مرتاضی ۴۰۰ ساله دیدار می‌کند و پیش‌گویی‌های او را در مورد مسائل جهانی به گوش رییس‌جمهور می‌رساند.

مرتضی نبوی، مدیرمسئول روزنامه رسالت پا را از این هم فراتر گذاشت و گفت یاران احمدی‌نژاد برای دست یافتن به مقاصد شومشان از «اجنه» و «شیاطین» استفاده می‌کنند: «به نظر می‌رسد این جریان انحرافی با توسل به یک سری مسائل شیطانی که دور از واقعیت هم نیست و طبق آیات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند، افراد را تحت تأثیر قرار دهند.»

حتی گفته شد که محمود احمدی‌نژاد و یاران سیاسی‌اش با توسل به این افراد به «توانمندی‌های ماورائی» رسیده‌اند.

نهایتا در سال ۱۳۹۲ و پس از آنکه احمدی‌نژاد از عرصه رسمی قدرت جمهوری اسلامی کنار رفت این حملات هم فروکش کرد و مشخص شد که رمالی و جن‌گیری بهانه‌ای برای حذف او از قدرت بوده است.

در سه سال منتهی به پایان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد برخی افراد مشهور به رمالی و جن‌گیری همچون عباس غفاری هم دستگیر شدند تا آن را به عنوان سندی برای تصدیق ادعاها در باره نفوذ جن‌گیرها در دولت مطرح کنند ولی نهایتا مشخص شد ارتباط این جن‌گیرها با اعضای بیت علی خامنه‌ای و نیروهای قضایی و اطلاعاتی مانند غلامحسین محسنی اژه‌ای و علی فلاحیان گسترده‌تر از یاران احمدی‌نژاد است.  

خامنه‌ای و لشکر اجنه

اما سال ۱۳۹۹ فقط به خاطر شیوع گسترده کرونا و حواشی آن عجیب نبوده است. علی خامنه‌ای در سخنرانی مفصل ابتدای سال که در روز ۳ فروردین و به صورت غیرحضوری انجام شد از دشمن بزرگ جمهوری اسلامی پرده ‌برداشت: «لشکر اجنه».

او در جدیدترین توصیفش از صف‌آرایی دشمنان جمهوری اسلامی گفت که لشکر اجنه و دستگاه‌های اطلاعاتی دیگر کشورها متحد شده‌اند تا نظام را به زانو درآورند: «نباید هم تعجّب کنیم از دشمنی‌ها؛ خب ما دشمن زیاد داریم. عرض کردم در قرآن خدای متعال می‌فرماید که «وَ کَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیٰطینَ الاِنسِ وَ الجِنِّ یوحی بَعضُهُم اِلیٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورا»؛ هم دشمنان جنی، هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک هم می‌کنند؛ سیستم‌های اطلاعاتیِ خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری می‌کنند.»

خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی در نشر سخنان رهبر نظام، بخش‌های مربوط به اشاره علی خامنه‌ای به نیروهای فرازمینی و اجنه را منتشر نکردند. موضوعی عجیب که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.

 پس از اعلام این سخنان از سوی خامنه‌ای، اعلام شد که وزارت اطلاعات ایران یک معاونت ویژه برای مقابله با اجنه ایجاد کرده است. این خبر از قول محود علوی، وزیر اطلاعات ایران اعلام شد ولی او روز بعد مصاحبه دیگری انجام داد و وجود معاونت اجنه را تکذیب کرد.

تکذیب وجود معاونت اجنه البته به این معنا نیست که دستگاه‌های رسانه ای، امنیتی و نظامی ایران جن‌ها را کنار گذاشته‌اند.

چند روز پس از سانسور سخنان علی خامنه‌ای، مجله اینترنتی نگار، که وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی،  آن را تولید و منتشر می‌کند بار دیگر به موضوع نیروهای ماورایی و نقش آنها در دشمنی با جمهوری اسلامی پرداخت.

در بخشی از این برنامه یکی از مهمانان به نام احمد عابدی، که استاد حوزه و دانشگاه معرفی شد، به پرسشهای صریح مجری برنامه درباره تعبیر واژه لشکر شیاطین جن و انس که در سخنان نوروزی علی خامنه‌ای آمده بود و واکنش‌های زیاد این حرف‌ها در شبکه‌های اجتماعی و اینکه امکان استفاده سرویس‌های جاسوسی هم‌چون موساد و سیا از نیروهای ماورایی وجود دارد یا نه، پاسخ داد.

عابدی با اشاره به اینکه «هیچ شکی نیست که یهودی‌ها و خصوصا صهیونسیت‌ها سابقه زیادی در امور ماورایی و مسائلی از قبیل رابطه با شیطان و جن دارند» ادعا کرد که «سیستم‌های جاسوسی اسرائیل هم بی‌شک از این مسائل بهره می‌گیرند».

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از حرف‌های خود تاکید کرد که هرچند این نیروهای جاسوسی‌-‌ماورایی در صدد دشمنی با مردم ایران هستند، اما ملت ایران باید با «توکل بر خدا» با این دشمنی مبارزه کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روشن است که علی خامنه‌ای گرچه بیشتر به عنوان رهبر سیاسی شناخته می شود ولی در بعد اعتقادی و فقهی از جمله روحانیونی است که به طلسم و دعا عمیقا معتقد است. او بارها بر نقش حیاتی دعا و ذکر در ابطال سحر بدخواهان تاکید کرده است و دست‌کم در ۱۳ سخنرانی بدخواهان جمهوری اسلامی را ترکیبی از «جن و انس» دانسته است.

او در این زمینه قرابت فکری بسیاری با گروهی از چهره‌های مذهبی و مراجع تقلید شیعه دارد که به وجود اجنه به دلیل تصریح قرانی آن و حتی روایات بحارالانوار در مورد پیشنهاد کمک زعفر جنی به پیامبر و امامان شیعه اعتقاد دارند.

به رغم وجود این سطح گسترده از پذیرش نقش اجنه در امورات دنیایی در بین چهره های سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی، وقتی کار به دعوای سیاسی و افشاگری می‌رسد، حمله‌کنندگان ارتباط با جن‌گیرها و رمال‌ها را به عنوان نقطه ضعف طرف مقابل مطرح می‌کنند.

مشخص نیست که سخنان احمد توکلی در مورد نفوذ جن‌گیرها در بیوت مراجع و چهره‌های سیاسی و مذهبی برپایه خبری متقن است و یا تحلیل. اما هر آنچه باشد جمهوری اسلامی از عالی‌ترین مقام آن تا برسازندگان و حافظان پایه‌های ایدئولوژیکش در قم، لشکر اجنه را مرغ عزا و عروسی می‌دانند و جن‌گیرها و رمال‌ها همزمان رفقای خلوت و اندرونی و اگر لازم باشد متهمان ناکامی، شکست و فساد نظام و مسئولانش هستند.