دو سال حبس برای برادر معاون روحانی به جرم قاچاق «حرفه‌ای ارز»

مهدی جهانگیری در مهرماه ۱۳۹۶ بازداشت شده بود

از مهدی جهانگیری به عنوان کارآفرین برتر تقدیر و تندیس شایستگی به دست روحانی به او اهدا شده بود - عکس از مرکز تجارت جهانی ایران - تهران

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) از صدور حکم دو سال حبس و پرداخت جزای نقدی برای مهدی جهانگیری خبر داد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره حکم نهایی پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: «حکم نهایی این پرونده صادر و برای اجرا ارسال شده است. مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۶۰۷هزار و ۱۰۰ یورو و ۱۰۸هزار دلار به دو سال حبس، ضبط ارز و جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی ارز قاچاق شده محکوم شده است».

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: «او در پرونده دیگری به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ ریال به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر بازداشت مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران و موسس و بنیانگذار بانک گردشگری در مهرماه ۹۶ اعلام شده بود. اسحاق جهانگیری درآن زمان گفت که از دلایل بازداشت برادر کوچک خود اطلاع ندارد.

 مشرق در ۱۶ اسفند ۹۶ درباره احتمال آزادی مهدی جهانگیری نوشت: «مهدی جهانگیری که به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شده بود، با لابی‌های سنگین، وثیقه خود را از ۶هزار میلیارد به هزار میلیارد تومان کاهش داده و با تأمین آن، به زودی آزاد می‌شود».

مهدی جهانگیری، ریاست هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضویت در هیات رئیسه فدراسیون هندبال و هیات مدیره شرکت‌های نگین گردشگری و هلدینگ صنایع و معادن ماهان و چندین شرکت دیگر را بر عهده داشت.