اولین شکست برای مدافع عنوان قهرمانی در لیگ

در نیمه دوم تیم پرسپولیس مالکیت توپ ومیدان را در اختیار داشت

تیم فوتبال پرسپولیس تهران پس از قبول این شکست، و انجام ده بازی با ۱۵ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت- عکس از همشهری آنلاین

تیم فوتبال پرسپولیس تهران درهفته دوازدهم لیگ برتر ایران در خارج از خانه به مصاف تیم فوتبال آلومینیوم اراک رفت.

این بازی برای تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برگزار می‌شد که آن‌ها در خط دفاعی دو عنصر مهم و کلیدی خود؛ سید جلال حسینی و حسین کنعانی را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشتند و نیمکت خالی این تیم کار را برای کادر فنی و یحیی گل محمدی بسیار سخت کرده بود، تا جایی که مجبور شدند ازمدافع جوان خود احسان حسینی و مهدی شیری به عنوان دفاع وسط استفاده کنند.

بازی در ابتدا متعادل پیش می‌رفت و تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد روی ضربه ایستگاهی توسط کامیابی‌نیا در دقیقه هفتم بازی با ضربه سر دروازه تیم میزبان را باز کند. بعد از به ثمر رسیدن گل، تیم فوتبال پرسپولیس بازهم موقعیت گلزنی داشت اما موقعیت‌ها توسط مهدی عبدی و نورالهی از دست رفت.

اما تیم آلومینیوم که ضعف پرسپولیس را در این بازی عمق خط دفاعی می‌دانست موفق شد با تکیه بر آن در دقیقه ۲۰ بازی روی یک ضربه شروع مجدد و اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس «حامد لک» درعدم خروج به موقع و دفع توپ، دروازه پرسپولیس را باز کند و بازی به تساوی کشیده شد. ده دقیقه از زدن این گل توسط آلومینیوم نگذشته بود که تیم میزبان از همان نقطه و ضعف خط دفاعی پرسپولیس استفاده کرد و ناهماهنگی دوباره حامد لک برای خروج از دروازه موجب شد تا آن‌ها بتوانند گل دوم را نیز به ثمر برسانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم تیم فوتبال پرسپولیس مالکیت توپ ومیدان را در اختیار داشت اما موقعیت‌هایش با بی‌دقتی به گل تبدیل نشد. نیمکت خالی این تیم نیز فرصتی برای تغییر نتیجه بازی به آن‌ها نداد. بیرون آوردن احسان پهلوان و وحید امیری بازیکنان کلیدی این تیم نیز از نکات جالب این دیدار بود که نتوانست تغییری در نتیجه این بازی ایجاد کند و درنهایت تیم فوتبال آلومینیوم اراک اولین شکست پرسپولیس را به آن‌ها تحمیل کرد.

اما سؤال این‌جاست که آیا مشکلات پرسپولیس فنی است یا حاشیه‌ای؟ تیمی که از سوی عده‌ای به عنوان تیم خاص شناخته می‌شود به این معنی که از سوی دولت و وزارت ورزش به شدت حمایت می‌شود و تمامی شرایط به نفع آن‌هاست، آیا امکان دارد چنین تیمی که از سوی نهادهای خاص مورد لطف قرار می‌گیرد بازیکنان کلیدی خود را پیش از شروع مسابقات از دست بدهد و در چنین بازی‌هایی، بدون داشتن بازیکنان کارآمد و جایگزین وارد رقابت شود؟

سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه‌های قبلی خود بارها و بارها به این نکته اشاره کرده بود که عده‌ای قصد دارند تا به این شکل برای تیم مشکلاتی به وجود آورند. تیم فوتبال پرسپولیس تهران پس از قبول این شکست، و انجام ده بازی با ۱۵ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت.

بیشتر از ورزش