معجزه فرناندز، لیورپول را حذف کرد

این بازی دیدنی با نتیجه سه بر دو، به سود منچستر یونایتد پایان یافت

برونو فرناندز، بازیکن تیم منچستر یونایتد - Martin Rickett / POOL / AFP

مرحله چهارم مسابقات جام حذفی فوتبال انگلستان که از پرقدمترین مسابقه‌های این رشته نیز است، در حساسترین و جذابترین روز خود لیورپول و منچستر یونایتد را مقابل یکدیگر دید. به عبارت دیگر، فینالی زود هنگام در این رقابت‌ها به انجام رسید.

تیم فوتبال یونایتد، در فصل جاری رقابت‌های لیگ جزیره، رقابت سختی با لیورپول در صدر جدول دارد و هفته پیش نیز در یک بازی رو در رو در این مسابقات، به تساوی بدون گل دست یافته بود.مسابقات جام حذفی با بازی‌های دیگر کاملاً متفاوت است. تیمی که شرایط روحی بهتری در روز مسابقه داشته باشد، می‌تواند پیروز مسابقه لقب بگیرد.

تیم فوتبال یونایتد در این بازی، با دو تغییر در میدان مسابقه ظاهر شد. دروازه‌بان اصلی تیم، داوید دخیا و برونو فرناندز، طراح و بازی‌ساز منچستری‌ها، از ابتدا در زمین حضور نداشت. در آن سمت نیز، تیم لیورپول، سادیو مانه در خط حمله را روی نیمکت ذخیره‌ها داشت.اما به نظر می‌رسید شرایط برای یورگن کلوپ، سر مربی تیم فوتبال لیورپول، کمی سخت‌تر است.آنها در حالی پا به این مسابقه می‌گذاشتند که در چهار بازی اخیر خود نه تنها موفق به کسب پیروزی نشده بودند، بلکه گلی هم به‌وسیله بازیکنان این تیم به ثمر نرسیده بود. از این رو، فشار روحی روی تیم دوچندان به نظر می‌رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر دو تیم، بازی را در نیمه اول خوب آغاز کردند. بازی تهاجمی در دستور کار هر دو مربی قرار داشت. اما این لیورپول بود که در دقیقه ۱۸، از موقعیت به‌دست آمده به خوبی استفاده کرد و با اشتباه لوک شاو، مدافع منچستر یونایتد، به وسیله محمد صلاح به گل رسید. اما حملات منچستر بعد از گل، ادامه پیدا کرد و میسون گرینوود، با پاس ارسالی راشفورد، گل تساوی را برای منچستر به ثمر رساند.

نیمه دوم مسابقه متفاوت‌تر‌ آغاز شد. منچستر یونایتد بازی را بهتر شروع کرد و در همان ابتدای کار راشفورد که می‌توان گفت ستاره این بازی بود، دروازه آلیسون بکر و لیورپول را باز کرد تا بازی دو بر یک شود.پس از به ثمر رسیدن این گل اما، تیم لیورپول بدون شک مالک توپ و میدان بود و اجازه کار و بازی‌سازی را به هافبک‌های منچستر، یعنی پوگبا و فن دبیک نمی‌داد.

طولی نکشید که حملات گسترده تیم لیورپول نتیجه داد و محمد صلاح توانست برای بار دوم در دقیقه ۵۸ و بازهم با اشتباه خط دفاع و لوک شاو، دروازه یونایتد را باز کند.منچستر که در این بازی حساس، به دنبال برد بود، فرناندز و فرد را به زمین فرستاد تا شاید آنها بتوانند کار لیورپول را یکسره کنند.تا دقیقه ۷۸، تعویض سولسشر جواب داد و با یک ضربه ایستگاهی فرناندز و شوت مهارنشدنی و زیبا موفق شد دروازه لیورپول را باز کند. اینگونه تیر خلاص به پیکر لیورپول و شاگردان یورگن کلوپ شلیک شد.در نهایت، این بازی زیبا و دیدنی با نتیجه سه بر دو، به سود منچستر پایان یافت و لیورپول از دور مسابقات حذفی کنار رفت.

سولسشر در انتهای بازی گفت: ما بازی خوبی انجام دادیم. از همان ابتدا می‌دانستیم که باید در مقابل لیورپول خوب دفاع کنیم. برونو روز قبل از مسابقه، ۴۵ دقیقه روی ضربات ایستگاهی تمرین می‌کرد و من مطئمن بودم اگر فرصتی به‌دست آورد، آن را به گل تبدیل خواهد کرد. راشفورد در این بازی، بدون شک بهترین بازیکن ما بود و من در مجموع از عملکرد تیم راضی هستم.

بیشتر از ورزش