۱۱ معدنچی گرفتار در معدن طلای چین نجات یافتند

انفجار دو هفته پیش سبب گرفتار شدن ۲۲ معدنچی در عمق زمین شده بود

هنوز ده کارگر دیگر در زیر زمین مانده‌اند-STR / AFP

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، یازده معدنچی طلا که در اثر انفجار معدن در عمق زمین محبوس شده بودند پس از دو هفته از عمق ۶۰۰ متری زمین نجات یافتند.

۲۲ معدنچی‌ها در روز ۱۰ ژانویه پس از بروز انفجار و مسدود شدن تونل ورودی معدن طلای هوشان، در استان شاندونگ در عمق زمین گرفتار شده بودند.

تصاویر تلویزیون دولتی چین نشان می‌دهد که نیروهای امدادی صبح امروز موفق شدند در ابتدا یک معدنچی را به سطح زمین برسانند. این فرد به وضوح دچار ضعف بدنی بود و برای آنکه چشمش آسیبی نبیند چشم‌بندی سیاه به چشم داشت. او سپس با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

در طی ساعات بعدی، ۱۰ معدنچی دیگر از بخشهای مختلف معدن نجات یافتند تا شمار نجات‌یافتگان به ۱۱ نفر آفزایش یابد.

گزارش شده است که فرد دیگری كه به سطح زمین كشیده شده بود بر اثر زخم از ناحیه سر جان خود را از دست داده است.

هنوز ده کارگر دیگر در زیر زمین مانده‌اند.

مقامات امدادی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه گفتند که گشودن مسیرهای مسدود‌شده معدن ممکن است دو هفته به طول بینجامد.

با این حال، رسانه‌های دولتی گزارش دادند که بیش از ۶۰۰ امدادگر حاضر در محل امیدوارند که بتوانند در ادامه روز بقیه معدنچی‌ها را نجات دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد که گفته می‌شود حال این کارگران از نظر جسمی خوب بوده و از روز شنبه و پس از آنکه چند روز غذای مایع به آن‌ها داده شده، غذای معمولی دریافت کرده‌اند.

یک هفته پیش امدادگران یاداشتی در یکی از چاه‌های نجات یافتند که نشان می داد دست‌کم ۱۲ معدنچی هنوز زنده هستند. در این یادداشت که از سوی یکی از محبوسان نوشته شده بود آمده بود که چهار نفر زخمی هستند و دچار کمبود آب و هوای تمیز هستند.

مقامات حزب کمونیست چین، مدیران معدن را به دلیل تأخیر در گزارش انفجار معدن بازداشت کرده‌اند و چند روز پس از حادثه، یک رهبر حزب کمونیست در آن ایالت و شهردار محلی اخراج شدند. تحقیقات در حال انجام است.

بیشتر از جهان