افراد واکسینه شده می‌توانند هنوز ناقل کرونا باشند

مقامات پزشکی بریتانیا به افراد واکسینه شده توصیه کردند که همچنان مقررات قرنطینه را رعایت کنند

تصویری از واکسن زدن افراد مسن در بریتانیا که چهارم دی‌ماه برداشته شده است. در ۲۴ساعت منتهی به روز شنبه ۴۰۰هزار نفر در بریتانیا واکسینه شدند - Oli SCARFF / AFP

مقامات پزشکی بریتانیا می‌گویند افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند هنوز هم ممکن است این ویروس را به دیگران منتقل کنند و باید به محدودیت‌های قرنطینه ادامه دهند.

پروفسور جاناتان ون تم، معاون مشاور ارشد پزشکی بریتانیا هشدار داد که اگر افراد واکسینه شده در رعایت قوانین سستی کنند، احتمالاً افراد دیگری را که در فهرست اولویت‌های واکسیناسیون قرار دارند، در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‌دهند.

در همین حال، چهار مرکز واکسیناسیون در ولز به دلیل برف و یخبندان مجبور به تعطیلی شده‌اند. کل کشور در هشدار آب و هوای زرد است که از ساعت سه صبح یکشنبه تا ۹ شب ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای افرادی که امروز برنامه واکسیناسیون داشته‌اند تاریخ دیگری تعیین می‌شود.

روز ۲۱ دی‌ماه، بلندپایه ترین مقام پزشکی انگلستان با صدور هشدارهایی تکان‌دهنده گفت که نظام درمان عمومی بریتانیا با گسترش چشمگیر عفونت کووید-۱۹ و رجوع بیماران به بیمارستان‌ها با «خطرناک‌ترین شرایط» (بهداشتی) در تاریخ معاصر رو‌به‌رو شده است. او از شهروندان بریتانیا خواست تا مقررات قرنطینه را رعایت کنند.

بریتانیا نخستین کشوری بود که به صورت رسمی واکسیناسیون عمومی را آغاز کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان