گلزنی امباپه و پیروزی شیرین برای پی‌اس‌جی

گلزنی و درخشش امباپه پی اس جی را در صدر جدول لیگ فرانسه نگاه داشت

امباپه مهاجم جوان تیم فوتبال پی اس جی - Franck FIFE / AFP

تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن در آغاز هفته بیست‌و‌یکم لیگ یک فرانسه معروف به «لاشامپیونه»، موفق شد در ورزشگاه خانگی خود، «پارک دو پرنس»، تیم فوتبال مون‌پلیه را با چهار گل شکست دهد و به این ترتیب برد دیگری در کارنامه پوچتینو، مربی جدید این تیم، به ثبت رسید.

این پنجمین مسابقه‌ای است که پوچتینو روی نیمکت این تیم به‌عنوان سرمربی حضور دارد. از جهاتی، جریان این مسابقه در نیمه اول از همان ابتدا برای تیم میزبان آسان شد زیرا با اخراج دروازه‌بان تیم مون‌پلیه به دلیل خطایی که پشت محوطه جریمه روی امباپه انجام داد، تیم میهمان از دقیقه ۱۵ مسابقه کار را ۱۰ نفره ادامه داد.

با ۱۰ نفر شدن تیم میهمان، حملات گسترده پی‌اس‌جی در نیمه اول افزایش یافت تا این که در دقیقه ۳۴ بازی، امباپه روی پاس نیمار توانست دروازه میهمان را با یک ضربه زیبا و چیپ باز کند. نیمه نخست با همین تک‌گل به پایان رسید.

 در نیمه دوم نیز فشار پی‌اس‌جی روی دروازه مون‌پلیه دوچندان شد و حرکات نفوذی امباپه و پاس‌های دیدنی نیمار کار را برای تیم میهمان دشوار کرد. در این بازی، هماهنگی مثلث خط هجومی تیم پی‌اس‌جی یعنی نیمار، امباپه و ایکاردی و اضافه شدن دی ماریا به آن‌ها بسیار بالا بود و قدرت کار انفرادی آن‌ها با توپ، توجه تماشاگران و فوتبال‌دوستان را به خود جلب ‌کرد. نیمار، ایکاردی و امباپه موفق شدند سه بار دیگر دروازه تیم مون‌پلیه را بازکنند و این بازی با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نکات جالب این دیدار، گلزنی دوباره امباپه بود که پس از چهار بازی، بار دیگر پایش به گلزنی باز شد و توانست دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر برساند. گلزنی و درخشش او در این بازی سبب شد تا تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن کماکان در صدر جدول باقی بماند.

به گفته امباپه، او هنوز برای آینده‌ خود تصمیمی نگرفته و در پی‌اس‌جی راحت است. او در پایان بازی اظهار داشت: «من تا تابستان ۲۰۲۲ با پی‌اس‌جی قرارداد دارم و با باشگاه در حال صحبت هستیم تا راهی پیدا کنیم. من درباره موضوع فکر خواهم کرد. چون اگر قرار باشد قرارداد جدیدی امضا شود، باید به مدت طولانی در خدمت باشگاه باشم. من در اینجا خوشحالم و هواداران هم همیشه از من حمایت کرده‌اند. برای این که در آینده می‌خواهم چه‌کاری انجام دهم و کجا باشم، به فکر بیشتری نیاز دارم. دوست ندارم به خاطر این موضوع وقت را تلف کنم یا وقت بخرم ولی باید راجع به آن فکر بکنم.»

این در حالی است که تیم‌های لیورپول و رئال‌مادرید به شدت در پی جذب امباپه هستند. با توجه به دستمزد بالای او، باید منتظر ماند و دید که آیا او از پاری‌سن‌ژرمن جدا خواهد شد یا نه.

پوچتینو هم در واکنش به انتقادات بعضی از افراد نسبت به نوع بازی و عملکرد امباپه گفت: «من از فرم امباپه راضی هستم. او بازیکن جوانی است و هنوز جای پیشرفت دارد. برای ما، او بازیکن مهمی محسوب می‌شود و تلاش زیادی برای تیم انجام می‌دهد. امباپه بازیکن بزرگی است و در کانون توجهات است. مطمئنا با گذشت زمان او به فرم ایده‌آل خود باز خواهد گشت.»

بیشتر از ورزش