دو فرمان اجرایی جدید بایدن: بسته حمایتی کرونا و افزایش حداقل دستمزد

«آمریکاییان باید از زیر خط فقر بیرون بیایند»

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا- REUTERS/Jonathan Ernst

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز جمعه در کاخ سفید، از طرح خود در باره بسته حمایتی اضافی برای کمک به آسیب‌دیدگان از همه‌گیری ویروس کرونا دفاع کرد.

او گفت با امضای فرمانی اجرایی، خواستار یاری به افراد، کسب و کارها، و شرکت‌هایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند خواهد شد.

او همزمان فرمانی اجرایی را برای افزایش دستمزد آمریکاییان به حداقل پانزده دلار در ساعت اعلام کرد. آقای بایدن گفت که بدون این اقدام، بیشتر مردم آمریکا زیر خط فقر زندگی خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به چهارصد هزار قربانی کرونا در آمریکا و میلیون‌ها نفر که بیکار شده‌اند یا با خطر از دست دادن مسکن روبه‌رو هستند، گفت بسته کمکی او، به احیای اقتصاد کمک خواهد کرد.

«ما در یک وضع اضطراری مالی هستیم و باید بر این اساس عمل کنیم....به نظر من دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان نیستند که دارند کارشان را از دست می‌دهند، آمریکایی‌ها هستند.»

او افزود که هر کسی از هر جناح سیاسی و منفعت اقتصادی در آمریکا می‌داند که وقت عمل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخستین فرمان اجرایی که آقای بایدن روز جمعه امضا کرد، بسته حمایتی کرونا بود، و دومی، افزایش حداقل حقوق برای حمایت از نیروی کار آمریکا.

هنگام امضای این فرمان‌های اجرایی، کامالا هریس معاون آقای بایدن کنار او ایستاده بود.

بعد از امضای فرمان‌های اجرایی و پیش از ترک اتاق، آقای بایدن از پاسخ دادن به پرسش خبرنگاری در باره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا خودداری کرد.

پیشتر، جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی دولت بایدن، گفت که جو بایدن می کوشد موافقت هر دو حزب را در کنگره در این باره به دست آورد.

به گفته خانم ساکی، دکتر آنتونی فاوچی، مرکز مهار بیماری‌ها و کارگروه مقابله با همه‌گیری کرونا، به‌سرعت مشغول طرح‌ریزی برنامه‌هایی برای سرعت بخشیدن به توزیع واکسن و رساندن آن به شمار بیشتری از مردم هستند. آقای بایدن گفته است هدفش این است که در صد روز آینده صد میلیون آمریکایی دیگر واکسینه شوند.

بیشتر از جهان