سخنگوی مطبوعاتی بایدن: مهار ویروس کرونا اولویت رئیس جمهوری است

«تصمیم درباره آینده سیاسی ترامپ به عهده سنای آمریکاست»

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی دولت بایدن-REUTERS/Jonathan Ernst

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی دولت بایدن، امروز در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

او که در کاخ سفید دو روز پس از تحلیف آقای بایدن صحبت می‌کرد، گفت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز فرمانی اجرایی را درباره بسته حمایتی اضافی برای آسیب‌دیدگان از همه‌گیری ویروس کرونا امضا خواهد کرد. سخنگوی آقای بایدن گفت که تلاش او بر این است که موافقت هر دو حزب را در کنگره در این باره به دست آورد.

بیشتر پرسش‌های مطرح شده در این نشست خبری، مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا و توزیع واکسن بود.

به گفته خانم ساکی، دکتر آنتونی فاوچی، مرکز مهار بیماری‌ها و کارگروه مقابله با همه‌گیری کرونا، به‌سرعت مشغول طرح‌ریزی برنامه‌هایی برای سرعت بخشیدن به توزیع واکسن و رساندن آن به شمار بیشتری از مردم هستند. آقای بایدن گفته است هدفش این است که در صد روز آینده صد میلیون آمریکایی دیگر واکسینه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ساکی درباره طرح استیضاح ترامپ در سنای آمریکا گفت که سنا به طور همزمان، رسیدگی به استیضاح و نیز بررسی و تایید اعضای پیشنهادی کابینه بایدن را انجام خواهد داد. در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آقای بایدن خواهان منع دونالد ترامپ از عهده‌دار شدن سمت‌های دولتی تا پایان عمرش هست یا نه، گفت تصمیم در این باره به عهده کنگره است.

او گفت که آقای بایدن دستور تجزیه و تحلیل کارشناسی در باره تهدید تروریسم داخلی داده است. اشاره او به یورش روز ششم ژانویه هواداران افراطی آقای ترامپ به بنای کنگره آمریکا بود.

خانم ساکی گفت که آقای بایدن کره شمالی را تهدیدی برای صلح و ثبات جهان می‌داند و پس از بررسی و مشاوره با ژاپن و کره جنوبی، راهبرد جدیدی در برخورد با پیونگ یانگ اعلام خواهد کرد.

بیشتر از جهان