لوید آستین نخستین وزیر دفاع آفریقایی‌تبار آمریکا شد

سنای آمریکا روز جمعه با ۹۳ رأی موافق در برابر ۲ مخالف صلاحیت لوید آستین را تایید کرد

این ژنرال بازنشسته ۶۷ ساله ارتش پیش از ترک پنتاگون معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بود-GREG NASH / POOL / AFP

سنای آمریکا روز جمعه با ۹۳ رأی موافق در برابر ۲ مخالف صلاحیت لوید آستین گزینه پیشنهادی جو بایدن برای وزارت دفاع را تایید کرد و او نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار تاریخ ایالات متحده شد که در رأس پنتاگون قرار می‌گیرد.

مجلس نمایندگان و سنا روز گذشته او را از یک محدودیت قانونی معاف و راه را برای تایید صلاحیت او هموار کردند. رییس پنتاگون باید غیرنظامی باشد و گزینه‌های نظامی باید حداقل هفت سال از زمان بازنشستگی‌شان گذشته باشد.

این ژنرال بازنشسته ۶۷ ساله ارتش پیش از ترک پنتاگون معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بود و چون از زمان بازنشستگی او در سال ۲۰۱۶ کمتر از هفت سال می‌گذرد، باید هر دو مجلس کنگره او را تایید می‌کردند.

لوید آستین، که سابقه ۴۱ ساله در ارتش را دارد، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رییس جمهوری اسبق ایالات متحده مسئولیت فرماندهی ستاد کل ارتش را بر عهده داشت. جو بایدن در آن زمان معاون رییس جمهوری بود.

بایدن که ریاست جمهوری او از ظهر چهارشنبه آغاز شد، انتظار دارد این ژنرال بازنشسته باسابقه ثبات را به سطوح بالایی مدیریت در وزارت دفاع باز گرداند. مدیریت پنتاگون در ماه‌های آخر دولت دونالد ترامپ دچار آشفتگی شده بود.

بیشتر از جهان